Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 8 april 2023

Av Kvasthilda - 8 april 2023 10:59

Jösses. Glömde helt bort att det är lördag idag. Klickade till strax efter halvslaget och slog på webradion. Löste allt och det jag missat togs snabbt igen i snabbgenomgången. Inte så svårt idag då... Gjorde som i Star Wars, började med slutet och hoppade tillbaks i tiden sen. 


Så, ja. Vi hoppar tillbaks i tiden för första uppgiften. Ha! Vi hörde signaturmelodin ur High Chaparral


Klev fram lite i tiden, men fortfarande ett tag sen. (I min) Fantasi, rullar vi runt bland mjuka kuddar.... Style, eller var det tillome Freestyle? Sångerskan vi sökte är hur som helst Gigi Hamilton. 


Sen fick vi en gammal röst som berättade något om en skånsk husar. De var bra på att släta ut skånskan på den tiden, idag är det inte alls lika viktigt. Nils Poppe


Åsså studsade vi fram till nutid. Nå't år tillbaks faktiskt från idag. 2019. Killen som blir hög på söta vattenmeloner.  

Breathe me in, breathe me out
I don't know if I could ever go without
I'm just thinking out loud
I don't know if I could ever go without


Watermelon sugar high
Watermelon sugar high
Watermelon sugar high
Watermelon sugar high
Watermelon sugar

Harry Styles


Sedan något jag missade musiken till, snabbgenomgången är vad den är och jag har inte riktigt tid att lyssna tillbaks, men vi söker något väldigt brittiskt. Jag fick fram att vi sökte tedans. Ja, dessa engelsmän.  


Bee Gees spelade in nästa låt på sitt "Best of"-album långt innan Harry Styles föddes. 1968. Deras ord framförs ofta i falsett... 

You think that I don't even mean
A single word I say


It's only words, and words are all I have
To take your heart away


You think that I don't even mean
A single word I say


It's only words, and words are all I have
To take your heart away

Words


Lite bankadunk på det. Banka som i boxning. Eye of the Tiger. Vi skriver öga för det svenska ordet. 


Sen kom jag in i direktsändningen och jag hörde en av mina favoriter framföra en Edit Piaf-låt. Rikard Wolf sjöng Lovsång till kärleken


O Sara Varga fortsätter springa för livet. Hon har gjort så sedan 2011. O jag letar alltid texterna för att klistra in i mitt textdokument. Fantastiskt att ungar inte kan stava "enda". På Genius har något skrivit Det ända du kan göra är att gå. Huff... 


Maxida Märak. Såg henne på en av matbutikerna i Jokkmokk en gång när jag stannade till där. Annika nämnde ju att hon flyttat dit. Det är hennes rötter, även om hon själv är född i Stockholm. Nåja, Det var en liten parentes. Nu brinner ängarna heter hennes "låt" i vilken hon rappar. 


I am the passenger
I stay under glass
I look through my window so bright
I see the stars come out tonight
I see the bright and hollow sky
Over the city's ripping sky
And everything looks good tonight


Singin' la la la la la la la la
La la la la la la la la
La la la la la la la la la la

Iggy Pop. En av hans musikstilar är rock


Close your eyes
Have no fear
The monster's gone, he's on the run
And your daddy's here


Beautiful, beautiful, beautiful
Beautiful boy
Beautiful, beautiful, beautiful
Beautiful boy

Hans mamma var också där. "Han" är i det här fallet Sean Lennon. Paret John Lennon och Yoko Ono gjorde varsin tolkning av den ljuvliga melodin tillägnad deras son - som jag gillar bäst i Johns version. 


Vi slutar med en musikal från... 2010? Good Morning Baltimore är hämtad ur Hairspray.  


O med det ska jag förbereda mig för jobb. Jobbar hela påskhelgen. Hoppas ni har en skön påsk, där ni befinner er! 



Av Kvasthilda - 8 april 2023 09:00


Eget tema nr 9 Dussinvara

98/365


Glad Påsk! 




Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2023 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards