Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 13 april 2009

nattlevande varelser

Av Kvasthilda - 13 april 2009 10:01


Som sagt. Mina barn är vampyrer. Försökte tuta i dem att de skulle gå o lägga sig "tidigt" inatt. Men jag hörde då en av dem stökandes i köket vid sex- halvsjutiden i morse. O Monsterkatten hade Damprejs. Katter KAN smyga. Det vet jag. Men när denna kisse sätter igång är det trumvirvlar. Han springer som en babian säger mellantjejen. Och mattorna ligger som snorloskor mot väggar o bänkar.

Nu kommer han säkert att sussa hela dagen tills just hon kliver upp. E-pigan är hans favorit. Föredrar henne framför matte också! Hon är skitkul att skrämma slag på. Han kryper ihop och E-pigan säger "Neeeeeej!" - åsså kommer han i trehundra blås o hoppar upp mot henne för att vända direkt o gömma sig under soffan.

Det var hon som vakade i morse. Såg vad hon gjorde när jag kom upp. Fick diska bunken.

Hon vispade klimpsmet! Hon är galen i klimp. Kokar buljong av en tärning (kyckling antar jag) och klickar ner smeten och äter den som nudlar - med pinnar. Eller sked. Var ju snällt att hon inte började slabba med vatten men det hade varit ännu snällare om hon gick o la sig. Både mot henne själv och hennes mor. Sådär vid 2. Nu sover hon hela dagen! Speciellt då jag börjar jobba om fyra timmar. Kvällsskift. Vet inte hur det går med hennes penicillintider. Ska ju äta vid intaget. Var kanske det hon gjorde?

De måste ta sig i kragen o komma i säng tidigare. Pappa jobbar ju i veckan o börjar halvsju. Kan inte ha katten göra sina damprejs genom hallen mitt i natten - och en unge som hyssjar "Neo.... Neo.... N-E-O!" Unge o unge förresten, som sagts tidigare. 17 år är hon.

 
 
Ingen bild

Persil,ja

13 april 2009 10:26

K är likadan. Sex är en lagom tid att lägga sig på. Morr.
Gruvar mig inför sommaren. Då hinner det riktigt blomma ut. But then again, det kunde ha varit värre saker att oroa sig för!

 
Ingen bild

Kvasthilda

13 april 2009 10:34

Så sant. De hade ju kunnat vara UTE o härjat, nätterna igenom. Får väl vara glad för det lilla. Nu är det väl halsen och penicillinet som håller henne inomhus/hemmavid.

 
Yvonne

Yvonne

16 juni 2009 18:57

Hahaha! Precis sån är min dotter med! Vampyr! Hon är uppe på nätterna och sover på dagarna. Utom när hon ska vara med dottern eller jobba. Då ser hon till att komma isäng i tid! =)
Hon står ofta och lagar mat mitt i natten!
Trevligt att höra att någon annans ungar är likadana! Fniss.

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
April 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards