Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 15 april 2009

sommarlängtan

Av Kvasthilda - 15 april 2009 23:00

Är helt slut. En lång eftermiddag och kväll på bangården idag. Skönt att få komma hem och sätta sig en stund.

Hittade lite gamla bilder när jag letade annat åt en vän och vill dela med mig lite av dem. Man kan inte annat än längta till sommaren när man ser dessa!

Maken o jag tog en båttur en barnfri helg och campade på andra sidan världen. Vi rodde långedrag för röding och åt grillad renstek. Bara slappade. Här är bra-väder-helgen. Eller åtminstone bra-väder-bilder. Vi var ute en helg när himmelens portar stod vidöppna också. Hann precis över den stora sjön och slå upp yttertältet när första regndropparna nådde oss.

Aftonsol

Grillat renkött.

Till Kirunasommaren hör även detta:

Blodsugande varelser!

Bilderna nedan är från ett par andra tillfällen, men samma vatten :-)

Abisko



Lapporten

 
 
Ingen bild

Persil,ja

16 april 2009 08:25

Det är sååååå vackert! Jag har dystra minnen från vår Torneträsktur. Satt mest och grät. Du minns kanske beskedet jag fått minuterna innan vi for iväg. Så den sjön ger mig ett stort vemod i bröstet.

 
Ingen bild

Kvasthilda

16 april 2009 10:06

Ja just det. Kommer ihåg. Den trippen var inte så kul för unge herr S heller, minns jag. Åsså ett par tjuriga karlar på det. Det var lite tandagnisslan den gången över huvud taget. Trist att så'na minnen lägger sorti på glädjen och det vackra, men det är fullt förståeligt.

{KRAMAR}

 
Ingen bild

Persil,ja

16 april 2009 16:59

Jag minns utflykten med er som jättetrevlig. Jag minns inga griniga barn!. Det enda jag minns är det stora vemodet jag kände och litenheten och utsattheten på jorden. Det märkliga är att första gången min vän ringde och de precis upptäckt sjukdomen hos honom, ett drygt år före denna utflykt, då satt vi i bilen från Norge. Precis i höjd med Narvik ringde hon, sen grät jag och några av barnen hela vägen till Kiruna. Så Abisko har blivit ett slags sorgset och tungt ställe för mig. Kanske särskilt för att det är så mäktigt och vackert. Det är mycket symbolik liksom. Människan har inte mycket att komma med, man är bara en dödlig människa som fått jorden till låns. Jag känner det särskilt däruppe.

 
Ingen bild

Persil,ja

16 april 2009 23:36

Precis i höjd med ABISKO och inget annat. Min hjärna är mossa!

 
Ingen bild

Kvasthilda

16 april 2009 23:39

Som min då. Lite Halfheimerz. ;)

 
Elisabeth

Elisabeth

4 maj 2009 21:11

Gick tillbaka HIT och fjällbilderna är då otroliga magnifika och vackra. Trornog att jag fick första myggbettet IGÅR, men det kliar inte NU, men att låta bli NÄR det kliar är inte så lätt!

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
April 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards