Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 16 april 2009

I-or

Av Kvasthilda - 16 april 2009 22:50


Jag älskar Disneys filmer och har några favoriter bland figurerna. A.A Milne skrev ju sagorna om Christopher Robin och hans älskade nallebjörn, vilken i sin tur blev Disneyfierad. Älskar lika mycket de gamla originalen och har haft böckerna om Nalle Puh och hans vänner sen jag var liten. Milne skrev och Ernest Howard Shepard ritade. Underbart!

Min favvofigur är den lilla ledsna åsnan I-or. Jag har två I-or hängande på min förarrygga. Mest för att skilja den från alla andras. De är ju likadana, med reflexer överallt. På min hänger en liiiten I-or som egentligen är ett mobilsmycke och en lite större från McDonald's (ifall den lilla skulle trilla av). Den är från Tiggers Film-driven. I-or har en tigerdräkt.

Barnen har gett mig flera I-or. En fick jag i Mors Dags-present ett år. Ett par till är McDonald's-figurer från annat tillfälle. Sonen gjorde en I-or i Cernitlera. Han ramlade omkull under "gräddningen" och ligger numer. Söt som bara den! Hittar ingen bild av honom just nu men har en flock andra åsnor (på bild) :-)

  Mina jobbarkompisar :-)

Ett par figurer från McDonald's


Barnens Mors Dags-present.


Classic Pooh figure. Det här är Shepard's version av I-or.


En I-or från Disney.

 Vem kan motså detta ansikte?



Ett loppisfynd.


En liten börs/väska!


Och för att knyta ihop alltihop....


Här är ett av mina arbetsredskap:

I-Ore #113 Bergfors (vet inte vilket lok som är i andra änden, 116 kanske?). Skulle ha haft ett sån't program de använder i CSI för att vrida och vända bilder i dåliga spegelbilder eller automatkameror, eller övervakningskameror från andra sidan gatan och få knivskarpa kopior med fullt läsbar text på små kepsar osv... Då hade jag kunnat läsa vad det står i andra änden!

Hur som haver. Våra I-Ore-lok har fått sitt namn från två ställen. Ore är ju givetvis malm. I-et tillkom för att loken är det mest envisa som finns, som en åsna ungefär :-)  Färgen har de fått av lille I-or också. Lite blålila. Inte så knallila som alla seriefigurer är, men åt det hållet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
April 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards