Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 april 2009

Av Kvasthilda - 17 april 2009 23:53

... batterikatten (han är adlig) som gubben döpt honom till/kallar honom för. Egentligen heter han Napoleon säger matte, S-pigan o är en vanlig bonn'katt.

Ljuvligt söt. Korpsvart utom några vita strån mitt på bröstet.



Hans öra ser väldigt vitt ut också, men kissens pälsbotten är ljus...


Bilden är en vild chansning. Min digitalkamera är "antik" och har ingen baksides-display där du kan se vad du fotar.. Jag bara höll fram kameran o fotade honom på bänken i hallen :-) Chansade på att han skulle fastna i linsen.


Av Kvasthilda - 17 april 2009 23:48


Snart är det dax igen... Äldsta tjejen har vuxit ur sommarjobbet och lillebror tar över i sommar, men så här såg de ut förra sommaren. Mina flickor :-)


På väg hem för lunch.


... som de intar under överseende av en tiggande katt.... Får jag smaka lite macka?



Av Kvasthilda - 17 april 2009 21:15


Vår äldsta dotter är en liten konstnär och har alltid pysslat med nåt. En dag (för 10 år sen så pigan var 8 år) satt hon och målade och klippte och klistrade och fick ihop detta:



En liten närmare titt:

Kolla slädens medar! Och spåren efter dem och jyckarna :-)


Och andra änden:

En stolt tjädertupp :-)



Av Kvasthilda - 17 april 2009 12:45

.. din summa sill.

Ja inte bryr sig April om att skämten bara dras den första dagen i månaden. Här skojas det friskt med folk o fä. Idag fullkomligen VRÄKER snön ner. Jag börjar jobba om fyrtiofem minuter. Min kompis jobbar förmiddag idag och slutar när jag börjar. Lyckliga hon. Det har snöat mer eller mindre hela dagen (började innan jag vaknade i morse), men nu är det alldeles vitt, i luften och på backen och överallt. Inte lätt att åka på vagnarna i det här vädret! Skulle behöva en varm skärmmössa idag!

Fast man ska väl inte klaga. De vi praktiserar hos, gör ju detta dagligen - i vilket jäkla väder det än månde vara. O de gör det för VÅR skull. Det är ju våra vagnar de växlar och baxar och lastar med malm så vi får nåt att göra. 

Nåväl. En bra sak. Det är freeeeedag! Hemma igen efter 22. See'ya!

Tidigare månad - Senare månad

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
April 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards