Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Melodikryss v 16, 2009

Av Kvasthilda - 18 april 2009 10:47

Det har alltså gått en vecka igen. Har knappt träffat min äldsta dotter. Blir så när man jobbar eftermiddagar, fast hon sover inte lika länge som sina syskon. I morgon åker hon "hem" igen. Hem till skolan och sista svängen före avslutningen. Går ut trean i år. Vad det blir sen får vi se.

Syrran ringde precis när jag lyssnade på snabbgenomgången (vaknade lite för sent för att vara med från start, nattens promenad tog ut sin rätt!), men jag fick dit det jag missade. En av mina gamla favoriter från Melodifestivalen 1975. Ska vi plocka körsbär i min trädgård, du o jag, Tra-La-La.... Det var inte syster yster som behövde hjälp den här gången utan en kompis till henne.

Käraste syster har varit med i ett av de direktsända programmen, var 17 de nu var nånstans... I Dalarna. Ludvika kanske? Dansbandsveckan? Kan det ha varit. Hon vann ett par biljetter i en frågetävling Dalaradion utlyste. Fick prata med Eldeman under en paus, men det kom inte med sen. Berättade att vi löser krysset ihop och han undrade varför inte jag var med. Nä, hon bor i Kiruna! Eller kanske var det i intervjun med Dalaradions kille, vem nu DET var. Tobias Gruhs? Lasse Svan? Nåja, skitsamma :-) Vet att hon pratat med Eldeman också.

Det går bra att lösa kryss ihop, trots att man bor 120 mil från varann - med hjälp av sms! Eller samtal om man nu hinner med det. Efteråt går det ju bra. Det är bara det att syrran (nästan) alltid löser via radion och jag via Internet, så mitt kryss slutar alltid långt efter hennes. Hon ringer ibland mitt i snabbgenomgången och jag ber henne vääänta!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
April 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards