Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 30 april 2009

Go'Förmidda'

Av Kvasthilda - 30 april 2009 10:40

Strålande sol idag! Himlen är knallblå. Maken drömmer om isfiske till helgen.


Har förskjutit mitt dygn lite grann, för jag jobbar natt. Har vaknat, duschat, men inte ätit "frukost" ännu. Funderar lite på vad man ska äta. Fil o flingor? Nån rostad macka? Stekt ägg? Kokt ägg? Har nog nåt halvfruset i kylen sen gårdagens rödingsmiddag. Juice? Nej, den är slut ja... Försöker dra ner på kaffet. Dumt om man är för beroende om man nån trött natt behöver ta en skvätt på loket för att hålla sig vaken. Nu har vi inte så långa turer att det är alldeles nödvändigt, men det KAN ju hända nåt o man blir stående...


Maken tar nog en isfisketur inatt. Passar på när jag jobbar. Det börjar vara tid för akvariefiske. Han kallar det så. De nattliga fisketurerna på glasklar is. Som att ligga på en glaskiva. Får hoppas det blir nån stor o fin röding man kan grava! Hemgravad röding/laxöring och sikrom på grova Smörgåsrån. Mumma!


Nej, frukost. Sen ska vi hinna med ett besök på Apoteket Gröna Skylten. Måste köpa lite vin till helgen. Och nån god öl!


See you later, Alligat'e'r!

 
 
Elisabeth

Elisabeth

30 april 2009 11:10

Hej och Go 'Förmidda' på dig också. Låter som att det kan bli en riktigt fin dag. Här skiner solen också och det är runt +15. Det där att du har varit datahandledare låter spännande. Vill jättegärna se lite tipsinlägg. Har inte testat det fullt ut. Men har sett att en del, bl.a DU, har länkar i inläggen. Har själv en del, men de kom upp automatiskt, t.ex till ett radioprogram. Så jag ser gärna mer sådant. Tack för fina kommentarer. Kramar tillbaka från mig.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ulrika

Ulrika

30 april 2009 17:28

Isfiske?
Nej, jag håller mig så långt från isar jag kan. Nu är jag less vintern, vill ha vår och gröna gräsmattor.
Isfisket får vänta tills nästa vinter.. om ens då ;)

http://ulrikasyr.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

1 maj 2009 11:49

Elisabeth, det kommer :-)

Ulrika,
jag är inte heller nåt jättefan av att ligga på en is, men det hade varit frääänt att se ett "akvariefiske" nån gång! Just för att isen kan vara så glasklar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
April 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards