Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 18 april 2009

Av Kvasthilda - 18 april 2009 01:22

En anteckningbok igen. Har gett den här till E-pigan men hade den liggande för eventuell skrivklåda under en herrans massa år....



 


Fram-o-baksida. Coca Cola i en massa olika språk! Den här anteckningsboken är hundra år gammal. Eller så. Sen min gymnasietid eller strax senare. Hittar inget årtal på den.  Bilden på 50-talsparet ("adresslappen") är från gymnasietiden...


Av Kvasthilda - 18 april 2009 01:15

Kan ju inte skriva syskonkärlek då det är kusiner det handlar om!


Ett par gamla bilder:


E-pigan o kusin J. Min brors flicka. Fotat i Härjedalen (morfar/farfars barndomshem)


Junior o lillkusin A. Eller juniors kusins äldste son. "Får jag äta upp dig?"

Go'ungar!


Av Kvasthilda - 18 april 2009 00:31


Jag köpte en present från mig till mig (som min svärmor brukade säga ibland). Föll pladask för ett karaff-o-glas-set på Tradera och bjöd på det. Fick det lagom till en födelsedag för några år sedan. Min mor älskar glas i alla fomer, men framför allt blått glas. Det här är inte blått utan en olivgrön färg. Underbart.



6 glas och en karaff i vilken man kan hälla ner likör eller annat.



Hyllan som den såg ut. Klockan vi fick från barnens kusin när vi gifte oss. Hjortronet som vi alltid tänder på årsdagen av svärfars bortgång. Mina underbara Iittala-vaser. Makens fiskepriser från torskfisket i Norge :-)  Brickan glasen står på har min svåger gjort av en björkskiva. Urläcker :-) Blev perfekt till karaffen o glasen.


Skruf är ett litet svenskt glasbruk. Vet inget om det så är du mer intresserad, kolla deras hemsida.

Tidigare månad - Senare månad

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
April 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards