Direktlänk till inlägg 5 mars 2010
Jaja. Hemma i alla fall. Om det är så lugnt vete gudarna. Kråkan kom med tåget, men för att 94an var så sen fanns hennes vagn inte med, utan väntar i Boden. Känner igen det där. Fast den gången var Kråkan cirkus tre år, möjligtvis fyra, Fisen gick o Junior låg i barnvagn.... Tänk dig själv att byta tåg vid en tidpunkt då barnen normalt lagomt skulle krypa i säng med en vällingflaska... Hur kul är det på en skala? Med barnvagn o bagage. Jag valde alltid sena nattåget för att slippa byta i Boden, men just den gången var sovvagnarna kvar i Boden av nån anledning. Det var bara att klä på skocken (alltid lika kul), baxa ut hela högen o försöka hitta över perrongen, till rätt vagn. Bad personalen om hjälp men de hade fullt upp med att röka o snacka skit med varann så av detta blev intet. Var bara att parkera en unge vid bagaget - *STÅ STILL* -, ta nästa unge o barnvagnen, gå över perrongen, parkera dessa - *STÅ STILL* - o hämta första ungen o bagage. Ungefär som bonden med vargen o fåret som ska över älven i en båt med plats för två. Vem går först? Hur gör man? Nu är ju Kråkan liiiite äldre idag och behöver ingen hjälp att hitta, vare sig bagage eller vagn, men ändå.
Mitt nattskift är skiftat o bytt mot en extrajour i morgon. Bara att hålla alla tummar o tår att man inte åker på nåt skit. Fat chance. Jour 7-14 innebär SÄÄÄÄÄKERT att jag får ta en tur som börjar tioiett eller nåt. Det är bara det att det ska passa med min tur på söndag också. Börjar vid tio så det innebär en tur som inte slutar senare än .... ja, tio, eller elva på kvällen. Kan bli vilket jävla dagtåg som helst med andra ord. Fast jag får ju sova. Skulle ju börja 02.50 Pip.
Sitter med radion igång i mobilen och underbara Allan sjunger just, precis före halvslaget och nyheterna. Himlen är blå och sommaren är i full gång - i Dalarna. Maken har inte ringt, som han alltid gör, sådär fem minuter innan krysset går igång, "jag...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |||
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |||
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |||
29 | 30 | 31 | |||||||
|