Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 april 2010

Av Kvasthilda - 15 april 2010 23:27


Hahahahahaha! Sitter o zappar. Det står fortfarande Blood Diamond i tevetablåerna. Eller gjorde. På sexan går däremot Two and a half men. Avsnittet heter visst Back off Mary Poppins. I det här avsnittet finns Sean Penn, bland andra med. Han o tre snubbar till (Elvis Costello är en annan) sitter o röker cigarr o snackar skit. Om kvinnor. Bland annat. Kikade på Sean Penn's IMDB-profil och där finns inte 2½-serien med alls. Jo, förlåt. Långt ner kommer teveavsnitten o det här är ju från 2004 o unge Jake är fortfarande ett barn här. Han växer rejält under seriens gång.

"Let me tell you something about relevance. Your brother is a relative. ERGO - he is relevant."
(Harry Dean Stanton)
hans kommentarer idag går ut på "Let me tell you something about...."


"He is a weird little man who makes phone calls from the garage."

Charlie om Alan...



O där tejpade de upp Alan mot en lyktstople - med silvertejp....

Men Men Men Men Manly Men....

Zappade vidare o de kör två avsnitt på trean oxå. Sexan har bytt tablå. Scrubs.


Av Kvasthilda - 15 april 2010 22:50


Häng på!! Petunia startar en ny omgång ABC i ord og bilder. Den här veckan är det första bokstaven i alfabetet - A (det norska som är likadant fram till sista tre bokstäverna i vårt svenska alfabete).

Jag ska fundera en stund på vad att ta till bokstaven A sen kommer det ett inlägg, Men häng på vetja!



Av Kvasthilda - 15 april 2010 21:56


Naeh. Fotat idag.



Av Kvasthilda - 15 april 2010 21:46


Eeeh, nä. Ingen Leo DiCaprio i sikte. Bara en vidrig Lecter. Andra filmen va? Hannibal? Fast det är klart. Det var ju hans mamma som var vidrig. Egentligen. Inte nånstans står det nåt annat än Blood Diamond. Fint med kommunikationer! Ursäkta. Filmen är trasig. Vi kör en rysare med människoätare istället för actionrullen med Leo.


En kvart senare:

Nå nä. Röd Drake. Där var han ju. Fiennes.



Av Kvasthilda - 15 april 2010 18:15


Jag vet att du tror
att du förstår
vad du tror att jag sa,
men jag är inte säker på
att du har fattat
att det du hörde
inte var det jag menade


Av Kvasthilda - 15 april 2010 17:14


Snart är den ute. Tom Tierneys bok med vampyrer. Tom Tierney är en välrenommerad artist som ritar de mest fantastiska klippdockor och kläder. Han har väl gett ut ett par hundra böcker. En av de senaste jag köpte är boken han gjorde till Michael Jackson's minne. Snygg som attan. Oftast ser man att det är Tierney som ritat för hans människor och ansikten har ett speciellt utseende men ibland lyckas han få till det där lilla extra, som gör att klippdockan ser ut som originalets avbild. Jacksondockorna är en av hans mer lyckade.

Vampyrerna här ser ut att kunna tala till mitt petiga hjärta. Spike ser ut som Spike, eller James Marsters. Edward ser ut som Edward ska, med det lite småruffiga utseendet han har, Robert Pattinson, även om bok-Edward är välkammad och aristokratisk. Åtminstone föreställer jag mig honom sådan. Inte ett hårstrå på fel plats trots språngmarscher i skogen och pumajakter med uppslitna vener och allt vad det innebär för en blodsugare. Tjejerna på omslaget, Kristen (Belle) och Sarah (Buffy) ser däremot ut som typiska Tierneyfigurer. Hittar inte riktigt originalen i deras ansikten. Bela Lugosis Dracula ser ut exakt som honom.

Eller hur?




Av Kvasthilda - 15 april 2010 15:39


Tog på mig uniformen o gick till jobbet och kom dit en halvtimme efter att jag började. Hann prata med Chifen (favvoinsen) o hans brorsson en stund o kasta några ord med inkommande och avgående förare. Fick inställt men satt kvar en stund i alla fall. Det dröjde väl en halvtimme eller trekvart ytterligare innan Vännäs, nej Pf Lule ringde o gav mig Jour Motsvarande. Slutar tio-i-sju ikväll men det finns nog inte mycket annat att göra. Om inget oförutsett inträffar, men jag har ledig dag i morron o slutar när jag slutar.


Tog med mig kameran ut på strövtåg runt upplaget i stället. Fotade en massa underligheter och snöhögar. Skitiga snöhögar.


Det pratas om flygen som är inställda också, pga vindar med damm från vulkan-utbrotten på Island men vi ser inte tillstymmelse till lavamoln här. Minns för några år sedan när saltvindarna drog in över landet o Chifen berättade om att tågföringen blev lidande. Salt-is på ledningarna kan ställa till med mycket. "Sån't vill vi ha mer av".

Svägerskan ska resa "hem" till USA igen efter att ha varit iI Svea Rike o hälsat på nya barnbarnet. Blir lite svårt att komma nånstans när inga flyg går. En kollega i södra Sverige (grannens grabb) ska till Egypten men kommer ingenstans. Kul. Not.


Av Kvasthilda - 15 april 2010 12:18


Det är ett tag sen jag har reflekterat över veckan som gått. Det har rullat på likadant under våren och inget jättestort har hänt - förutom att jag blivit med kamera igen då min gamla EOS slutade funka och jag har köpt en ny o fräsch.

Veckans reflektion då. Vad har hänt den här veckan? Inte mycket. Som vanligt. Snötäcket smälter långsamt undan. Andra bloggare visar upp vårblommor på löpande band, här blommar inte ens tussilagon ännu. Den senaste veckan har mycket gått ut på att vänta. Det har varit väntan på sten som ska lastas. Andra tåg som ska gå iväg så jag  får gå (de måste gå i rätt ordning, en sanning med modifikation som jag kommer till). Det har varit väntan på andra tåg för lokbyten, då loken gått sönder. Det har varit väntan på tågmöten, för att andra tåg är prioriterade före malmtågen - oftast. OK, det gäller ju faktiskt landets prio-två-tåg, ARE och person-tågen o de går alltid före om möjligheten finns, hur sena de än är.


Fotot idag är inifrån väntsalen på Abisko station då jag väntade där på ett försenat möte pga lokskada på ett annat tåg o lok.



På väggen har en tysk kille reflekterat över livet och skrivit ett poem på tyska - spegelvänt. Det var någon gång under föregående sommar/tidig höst och det har fått sitta kvar. Antar att det kan klia i fingrarna på en "artist" att ta itu med stora vita väggar. Jag tycker det är rätt läckert, men förstår inte vad han skrivit. Bara det han gjort på engelska. Fotade hans texter och vände dem i datorn när jag kom hem :-)


Just ja, det där med att tågen måste gå i rätt ordning. Hände just häromdagen att norska MTAS skickade kompisens tåg före mitt. Det är ett extra sommartåg men borde väl gå i turordning ändå, kanmantycka. De hade ju kunnat döpa om tågen och att just tåg X inte MÅSTE vända i tåg Y som det är satt att göra. Äh. Vi kom hem båda två i alla fall.


Annars har veckan trallat på som vanligt. Ungarna har haft påsklov och mått gott. Sonen har varit med sin far på fjället ett par dagar. Pigan har mest lallat runt med sina kompisar och farit till Björkliden för lite vintervistelser med skoter och annat. Största pigan har klarat teoriprovet för körkortet och kommit ett steg närmare bilratten.


Torsdagsreflektionen hos sinneskatten


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards