Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Fototriss 134 - Hos mig idag

Av Kvasthilda - 5 maj 2011 19:36


Ännu ett fototema/utmaning jag inte haft tid med eller inspiration till på eviga tider. Helena har varit hemma med sin nyfödda son och inte heller haft tid med trissen :) Denna veckan är det enkelt o jag kan hänga på. Ser att det också är det senaste trisstemat jag medverkade i, i höstas ;)

 

Så här ser det ut där jag är idag, del 11.


Vi bor i ett avlångt land. Hos oss, i landets nordligaste kommun har inte snön smält bort alldeles ännu. Inte ett spår av vårblommor men jag vet att folk har sett tussilago här o var i Kiruna med omnejd.

Själv har jag haft två tågturer till Svappavaara den här veckan och har ytterligare en inatt/morgon bitti så min triss kommer från svappalinjen den gångna veckan.




Jag skrämde en pinntjur som gick längs spåret - på rätt sida om viltstängslet. Han sprang iväg över en liten myr, bort från det bullrande tåget.



Tjädertuppen å andra sidan spatserade i maklig takt av spåret och ut i riset. Han hade inte speciellt bråttom att ta sig undan.


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

 Kika in här för veckans fototriss



 
 
Nancy

Nancy

5 maj 2011 23:13

så otroligt vackra bilder! Och härligt exotiska för en alldeles vanlig stockholmare :)

http://nancygronholm.blogspot.com

Kvasthilda

6 maj 2011 08:26

Allt känns exotiskt för den som inte lever i samma vardag :) För mig känns vår o sommar rätt exotiskt just nu. Sitter i Svappavaara o väntar på min avgångstid för hemfärd och i skrivande stund får vi mer snö!! Visserligen hinner snöflingorna ("Lovikkavantar") smälta innan de tar i backen men det är ett ymnigt snöfall därute.

 
Janne

Janne

6 maj 2011 15:05

Vackra bilder som verkligen stämmer överens med temat. Tycker att vi i Sundsvall är långt efter i vårblomningen om jag jämför med Skåne, men sen har vi lika långt upp till er som vi har till sydligaste Sverige.

http://http:/diktumetfaktum.blogg.se

 
Beppan

Beppan

7 maj 2011 08:29

Du har tur som får uppleva så mycket på dina arbetspass! Vackra vyer, fåglar och djur...
Inte dåligt!!

http://beppansallehanda.blogspot.com

 
Jah Hollis

Jah Hollis

7 maj 2011 09:01

Ja, det var ett tag sedan man såg bilder från dig. Fin triss, speciellt bilden med tjädern som visst verkar våga utmana tåget. :-)

http://jahhollis.blogspot.com

Kvasthilda

7 maj 2011 09:28

Tack Jah :-)) O tack för att du tittade in igen!
Det är mycket tjäder efter spåret just nu. Mycket djur över huvudtaget.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:41

Jahapps. Får se om det blir att lösa krysset idag. De har stora tekniska problem på Sveriges Radio idag och inget laddar som det ska. Just nu lyssnar jag på P4 men jag har inte laddat om just den sidan. Rätt vad det är kraschar det väl och jag hör in...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:00


  Tema nr 297 Stubbe 111/366   "Visst är man lite fånig" sa grannen när hon la en hatt på en stubbe i höstas och dekorerade den med lite rönnkvistar. "Fånig får man visst vara", svarade jag då. Den är jättegullig med den lite trötta hatten ov...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards