Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Kvasthilda - 15 maj 2011 20:42


.. o jag kom ihåg att jag glömt fixa veckans ABC... Nu är det fixat och veckans inlägg, Ö, finns här för den som vill se en av min barndoms kyrkor.

Just nu sitter jag i valet o kvalet om jag ska krypa under täcket o försöka sova en timme inför nattens skift. Å andra sidan slipper jag växlingen i morgon bitti så jag får sova en timme längre då.

Men å det tredje kanske tåget ska till vitå inatt - och därifrån i morrn bitti vilket drar ner sovtiden något också. Med lite tur har jag genomgående tåg mot Luleå o får gå direkt till hotellet... ehhh, lägeneheten o sova. Stackars jäklar som bor i den trappuppgången då en lokförare klampar in där vid tvåsnåret varje natt. Vi har ju inte precis lätta skor - o trapphuset är av den lyhörda sorten. Stentrappor, stenväggar. Sextiotalshus. Tunna dörrar och ingen innerdörr. Man hör ALLT. Om granner snyter sig.... Eller fiser. Eller gör annat. Fast när vi kommer sover de flesta. Kanske.

Kottarna spelar brädspel!!! Wooopiiiie! TP Disney. Trivial Pursuit. Lillkullen ville att jag skulle vara med. Nä... ska nog lägga mig. Råttisen ville att Storasyster skulle vara med. "Men... hon vinner ju bara!" "Jo, men jag är bättre än Kullen så det ordnar sig i allafall....." Hahahahaaaa!

Vi har ätit grillmat idag. Tänkte ta fram en kyckling eller så i morse men såg fläskkarrébiten i frysen o blev sugen på grillat. "Men va faaan, vi äter ju grillat jämt!" Hitt' på nåt annat då!

*bah*

Husse Halt ringde när jag skulle börja skala potten till gratängerna så jag bjöd in honom också. Tog fram lite laxfiléer o sushi-"fisk" (krabbitar) som jag gjorde grillspett av. Det senare. Filéerna fick vara som de var o grillas som kotletter.

Sen har vi ätit glass med rostade nötter. (rostade i socker o överskvättade med hjortronlikör). MUMS.

Men nu ska jag ta det lite lugnt en stund. Lägga mig i sängen o lyssna på en bok tills det är dags att klä sig i uniformen o dra till jobbet.

Heja Sverige. Blir ingen hockey för mig. Hur går det? Vad står det? 0-0 just nu. 04.30 kvar av första perioden.


Av Kvasthilda - 15 maj 2011 09:00


Tema nr 71 Färg
137/365

Massor av färg. Köpte en bukett billiga rosor på ICA. Vad som inte syns i bilden är att nästan hälften av rosorna är helt bladlösa. Bladen rasade i sjok när jag tog bort den fåniga plaststruten som sitter runt buketterna i butiken. Men vad kan man vänta sig av en bukett rosor för 55 spänn? Man kan köpa EN ros för samma pris som är dubbelt så lång o dubbelt så stor o doftar dubbelt så mycket, i en blomsteraffär. Men blommar knappast dubbelt så länge. Hur som helst. Det fanns inga tulpaner så jag tog en bukett olikfärgade rosor i stället. En färgklick på köksbordet några dagar :) Rosa, röda, orange, gula o en vit.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 15 maj 2011 00:43


Tre yes för en tredje plats. BRA JOBBAT ERIK! Han ledde ju både länge och väl. Upp till första, ner till andra, ner till tredje o vid något tillfälle fjärde plats o snubblade på målsnöret till en bronsplats. Sista tolvan gick till Italien o vi ramlade slutligen ner till trean.

Fast skit att Italien skulle få just den där sista tolvan. VADDÅ ITALIEN?? Fattar ingenting. Min kusin höll på dem också av nån anledning. Det var många låtar jag inte förstod - o många röstresultat jag inte förstod, men å andra sidan var det bara ett fåtal länder som blev utan tolvor i år. Det var verkligen en hysteriskt spridning på låtarna. Både vad gäller genre och röstresultat.

Sverige får sin tolva, ännu är vi tvåa med tre länder kvar att avge sina röster.

Vi hamnade där med mestadels fyror o femmor o bagaget!


O vi fick veta att Erik vann sin delfinal i torsdags - med god marginal. Var väl därför de tog ut hans kuvert sist.... Bara för att superjävlas.


Men Azerbajdzjan (svensk stavning) / Azerbaijan (intl stavning) / Azərbaycan (az egen stavning) är fantastiska. Gillar korren o låten o kläderna o - ja, allt! Rennie Mirro stod för koreografin (Sarah Dawn Finers brorsa).


KUUUUL!

Inte svårt att se vem Danny ger Sveriges tolva till... Duracelltrollen från Irland.

Jo, jag hann hem innan Erik stod på scenen. Missade bara ett underligt bidrag med nån tjej. Hörde finska Paradise Oskar och Bosnien på tåget, åsså den där tredje tjejen som jag senare såg var klädd i nåt vitt med svart mönster - hon fick två tolvor också... Ja, underliga äro röstarnas vägar.
Kom in lagom till fjärde bidraget :-) Så jag missade inte mycket. Fick en bra tur.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards