Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under augusti 2011

Av Kvasthilda - 26 augusti 2011 15:55


När man lägger in fler bilder än en - eller skriver flera rader med text - FÖRE och EFTER att man lägger in bilden... ja då försvinner halva texten! Lite irro på min ära.


cyberliv · irro · sms
Av Kvasthilda - 26 augusti 2011 11:43



Fika på stan med Lillklimpen. 



Efter mackan, en wunderbaaaar morotskaka :)


Av Kvasthilda - 26 augusti 2011 09:00


Tema nr 144 Krom
240/365

-.


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 26 augusti 2011 01:01


Kan det vara så? Medan jag väntade på att mitt tåg skulle komma upp från Luleå låg jag framför teven o slötittade. Bland annat på det nya musiktalangsökarprogrammet True Talent med Tommy Körberg, Pernilla Andersson och Danny Saucedo som far land o rike runt o letar folk som kan sjunga. En av Tommys talanger ikväll var gruvisen Seppo Kylmäniemi. Kirunabo med en pipa utan like. O farbror till en snart fd arbetskamrat med Maken. Duktig!

Jäkla duktiga sångare. En o annan halvdan ton men det skyller vi på stress o nervositet tror jag.

Det var kul att se att kidsen var de första som snurrade varje gång. Det sitter tre jurygrupper i varsin jättetekopp med ryggen mot "talangen" - för att de ska välja dem på rösten och inget annat. Det är barn- o ungdomar i en, vuxna i en o gamlingar i en. Ojdå... Snart tillhör jag gruppen gamlingar.... Hahhahaaaa.. 50-100.

När - hur många var det? MINST femtio procent av varje grupp valt JA på sin mentometermokajäng snurrar tekoppen runt under vilda applåder o visslingar - vilket säkert inte alls påverkar de andra grupperna som ännu inte valt klart? Äh. Hur som haver, lite häftigt är det när alla tre snurrar runt samtidigt. Ibland snodde bara en av dem runt o talangen fick inte gå vidare. De kan lägga in sitt veto, coachen och gå emot jurygrupperna - men bara för ett par talanger. Danny fick ta till sitt äss idag, för en ung kille från Malmö.

Han skrek också när juryerna tog tid på sig att bestämma sig för en av Tommys talanger. Men till slut lyste alla kopparna o stod vända mot den runda scenen. Jäklar, vilka rysningar man får vare sig man håller med jurygrupperna eller inte. Kul som fan.

Får se om jag ids följa med det här under hösten.


När det slutade hade jag inte fullt en timme kvar till mitt tåg skulle komma... Zappade runt o såg att CSI Miami börjat med ny säsong. De har börjat om med en hiskelig massa serier i USA - IDAG (nej om en månad, september är det!)... Stannade på sexan o Charlies änglar. Har sett den förr så den kunde gå medan jag väntade. Inte hela världen om jag inte fick se klart den. Hade varit lite jobbigt att börja se CSI o inte kunna se klart. Å andra sidan har jag en halv säsong - eller så, att ta ikapp innan jag vill se den nya säsongen.


Av Kvasthilda - 25 augusti 2011 19:20



Det var ju inte helt fel. Blankdag. Pass till GV. Tog fel jacka, vilket innebär att Ps-nyckeln är hemma. Hotellrum bokat på Grand med tillhörande middag. Vänta på koltåget. Hemgång. O inställd tur i morrn. "Det löser vi då"

Tl får väl faxa ordern till hotellet. Bättre än förra kolturen då jag blev helt utan mat. Hur kan Sibylla stänga klockan tio en lördagkväll?? Har de ingen som helst självbevarelsedrift?


Av Kvasthilda - 25 augusti 2011 13:42


Ja, så kan det gå. Har inte alls nolldag idag utan en blankdag o nu åkte jag på ett jobbyte. Lite övertid med indragen tur i morrn. Inte helt fel inför helgen.

Blir väl att hämta upp en Dm3 misstänker jag. Hoppas att det inte är Sur-Sigrid bara för då äts väl hela tidtabellen upp..... Annars kan man kanske vara hemma tidigt inatt.


Av Kvasthilda - 25 augusti 2011 09:00


Tema nr 66 Fridfull
239/365

Tog en tur till Skogskyrkogården i Falun för att fotografera kapellen. Väl där besökte jag kyrkogården och blev helt förälskad. Vilken underbar plats att få sin sista vila på!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 24 augusti 2011 20:43


En av veckans två skift gjorda. Gick tidigt från Boden på eftermidda'n. O vad spelade det för roll??? Det blev övertid i alla fall innan jag var hemma. Tappade totalt en timmes tid på körningen idag. Kassa möten med våra Heliga Kor, vänta på ett malmtåg - som dessutom lämnade efter sig "beläggning" så jag fick puttra i 40km/h huuuur långt som helst - helt mellan två stationshåll. Stopp in på flera ställen enligt försignalen, vilket "likar med" att man ska köra försiktigt mot signalen ifall den faktiskt står i stopp, vilket ATCn tror ända tills man passerat. *bah*


 Solen har just gått ner. Det var dimmigt o kallt inatt. Tempen låg ner mot en grad på sina håll efter myrarna. La mig o sov efter att ha ätit frukost (o druckit dagens tredje kopp kaffe på hotellet - två av dem inmundigades under tågfärden för att väcka de trötta sovnerverna). Drog ner persienner o de röda sammetsgardinerna. Blir nattsvart i rummet. Öppnade ett fönster på glänt o stoppade proppar i öronen. O sov till närmare halvett!

Tog på mig fleecejackan o vandrade ner mot centrum. Jisses, vad varmt det var! Folk gick i shorts o linnen. Solen strålade från klarblå himmel. Fantastiskt. I Kiruna har vi höst med gula o mycket fallna löv men i Boden var det högsommar dag. Höll i sig en stor del av vägen hem också. Det har nu gått en dryg timme sen jag tog den där skärmdumpbilden av termometern o den visar fortfarande 16 varma grader. Brittsommar.

Ni blir det en "ledig" dag innan nästa Bodensväng på fredag. Men då börjar man i vettig tid i alla fall. Åtminstone på morgonen snarare än mittinatten!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards