Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

nystart

Av Kvasthilda - 1 januari 2012 19:45


Eller inte... Det är snarare omstart - på omstart - på omstart här :) Jag menar. Ivanhoe. För vilken gång i ordningen valde idioten Blondie före snygga Rebecca med sitt uttalande "She is of another race than us or I wouldn't let her out of my sight"... *blech* O sen The Bandit. Tvåan OCH trean - där Burtan inte ens är med förrän i slutet. Eller början? Har bara sett en del av mitten än. The REAL Bandit. Eller Nu blåser vi snuten. Igen. Och igen. 

Undrar om E-pigan hämtat in brickan från trappen? Vi hann inte frysa is igår o snabbfyllde några iskubspåsar o slängde på en bricka för att de förhoppningsvis skulle frysa snabbare än i frysen i köket. Har ingen aning om hur det blev med den saken men de blev kvar därute. I snön. Det har snöat. O snöat. O snöat. Nej, just ja. Hon slängde ju in ett par påsar i frysen också så det är väl de hon tömmer nu. 

Har fortfarande disk att ta rätt på. Får väl göra det med betalt i morrn då. Har jour. Tallrikarna går inte in i maskinen. Eller jo, det gör de, men det går inte att köra maskinen. Jo det gör det OCKSÅ, men det går inte att få vatten över hela bottenkorgen för armarna snurrar inte, tallrikarna är för höga! Blir att diska för hand då. O än så länge har vi det extra bordet i köket. Dvs träskivorna över diskbänken för extra avställningsyta - serverade nyårsaftonens middag där. Hysteriskt möra tjädertuppar med potatisgratäng. Rödvinet var faktiskt gott. Lite småsträvt men inte så farligt. Tjärderbrösten gick inte att skära... De ramlade i bitar så fort jag hotade dem med kniven. Försökte hålla ihop bitarna med tången o skära men det hjälpte föga. 

Till efterrätt blev det gräddvaniljglass med rostade nötter frästa i socker och hjortronlikör och en kolasås smaksatt med amaretto. 

Men nu är klockan strax åtta o det blir gofilm med Sandra Bullock och Hugh Grant. Two Week's Notice

Hann se slutet av Svenska Hollywoodfruar.. Mamma mia. Tror hon verkligen att hon kan sjunga? Som Ålen skrev "Känner du dig lite osmart - ta en titt på Hollywoodfruar så går det snart över". 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards