Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

havande

Av Kvasthilda - 2 januari 2012 13:01


  ... med jour. Jourhavande. Yups. Två timmar o fjorton minuter till. Nej, två timmar och nio minuter. 15.10 En kollega har haft samma ledighet som jag - fyradagarshelg o hon har nattjouren. Finns inga jobb för mig - eller snarare det fanns inga "lediga" tåg. Kanske hon klarar sig också. 


Har slagit in paket. Ett par stycken. Hittade inget annat i etikettväg än God Jul-tryckta... Jaja. Fick väl bli det då. Rekommenderas dock att öppnas före jul. Just ja. Julen varar än till påska. Maken ska ha med sig till sina flickor i Huvudstaden. 


Det blåser. Blåser. Blåser. Blåser. 

Driver som fan därute. Snön packas ihop i drivor o blir stenhård. Det är grått.
Grått Grått Grått. 


Äter skinkmacka här. Sen frukost - som vanligt. Hinner fan inte äta när jag kliver upp o då blir det nån halvfrulle på eftermidda'n i stället. På nyårsafton hann jag inte äta NÅNTING innan det blev tjädermiddag. Kökstjänst kan ta livet av vem som helst.

Det sista av tjädern gick just åt då Maken stoppade i sig sista låren och det som var kvar av filéerna. 

Tyra sitter på ryggstödet bakom mig o tigger macka. Skinka är gott. Ostkrokar är ännu godare. Tjockisen. 

Å fan. Tror Junior vaknade nu. Klockan är just nu exakt 13.36 Jag fick lite att göra emellan här medan jag skriver inlägg o Maken snodde datorn en stund. 


Posten hann komma. Inget spännande. En faktura bara. På Makens jacka han nästan tjatat ihjäl mig om. Han fick en vadderad fleecejacka av Sambon för ett par år sen. Denna jacka är numer så sliten att ärmarna håller på att falla av - om inte fodret o stoppningen höll ihop dem. Sambon gjorde väst av sin. När jag så var i Falun beställde vi en ny av Sambons bror. Den kom med bussgods häromdagen. I fredags ja. Surskallen fick paketet när han kom hem. Den förra var blårutig, den nya är svartrutig. Lite annan modell men samma vaddering och dragkedja. Han verkar nöjd i alla fall. 


Har diskat undan allt efter nyårsmiddan. Har varit lite bökigt att komma åt igår. Eller egentligen inte, men jag IDDES fan inte. Idag lyckades jag till slut slå sönder en av de små gratängfoprmarna jag har. Bara för att jag diskade dem för hand. De stod lite olyckligt på diskbänken o har ramlat flera gånger men till slut gav de upp o en for i golvet o gick i tre delar. Nej, fyra men den minsta smulan räknas inte riktigt. Skit. En sån där perfekt form jag brukar ha till Jansson till jul - rymmer två portioner. Tror den är 20x20. Hade två. O två 15x15. Minns inte men tror jag köpte dem på ÖB en gång i tiden. Jaja. Har en kvar då. Om det nu inte går att gräva upp en ny nånstans. 

Diskade tillome ur skumpaglasen. Plastglasen. De är så snygga så de kan gott få vara med ett tag till. Varför kasta bort dem när de är hela o fina? Öka sopberget. Nä. De får vara kvar. O duken ska tvättas. Så småningom. Den får ligga kvar ett tag till. Perfekt med en plastduk som tål att tvättas i maskin. 

Vårt nyårsbord. Efter tolvslaget på nyårsnatten. 


O nu är det bara en timme och nitton minuter kvar av min jour. I morrn börjar jag 08.02 O slutar efter fem på onsdag morgon. Lång dag i Narvik väntar 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards