Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

20 år

Av Kvasthilda - 4 januari 2012 15:14


Heheehhe... E-pigan är skitnervös. O småskämmig. För sig själv. Hon ska göra systemdebut idag. Gå alldeles själv o handla cider. Xide. Eller nåt annat. 


Grattis på Din Stora Dag! 


Har försökt få upp Lillebror hela jävla dan men han vägrar vakna o kliva upp. Han ska göra en Pinocchiotårta till storasyster. Hon vill inte ha nåt annat. Men att få upp honom verkar O M Ö J L I G T. Han var uppe när jag kröp under täcket inatt. O la mig o läste. Svintrött men ville avsluta boken så jag somnade väl långt efter fyra. 


O apropå böcker. Det verkar som om de lyckats med Game of Thrones. Teveserien. Kråkan sitter o tittar på den. Hon fick ju böckerna när hon fyllde år o har läst ett par av dem. Tror jag. Nu följer de visst boken på jäkligt nära håll. Bara smådetaljer som inte stämmer med pappersoriginalet men överlag verkar det vara på spiken. Alltid kul. Hon muttrar över Vampire Diaries. Hon har ju läst böckerna men serien är bara vääääldigt löst skapad utifrån dem. Några namn här o där o grunden med bröderna Salvatore. Annars stämmer inte många stavelser. Serien är helt fristående från böckerna. True Blood ligger betydligt närmare sina bundna original även om de spelar lite utanför planen även där. Dock är Sookie blond o storbystad som hon ska vara. Inte en brunett med olivhy o mörka ögon - som ska vara genomskinligt vithyad med gyllenblont hår o isblå ögon.... Då pratar vi VD igen. Elena/Katherine. 

O Damon ska ha svarta ögon. Inte ursnygga klarblå... Men han är förlåten. 


Nähä. Ett nytt försök att väcka döda då. Wish me Luck. 

 
 
T

T

5 januari 2012 12:54

Gullig bild är det ju också här. Hoppas hon fick en riktigt fin dag.

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Kvasthilda

5 januari 2012 13:03

Jag tror hon blev rätt nöjd. Kullen tog henne ut på lunch, lillebror gjorde tårta och sedan gick de ut på lokal nån timme på kvällen och gjorde faktiskt en tidig kväll för omväxlings skull :)

 
Ingen bild

T

6 januari 2012 11:00

Minns att jag skrev något om Systembolaget här, utifrån mina egna erfarenheter. Jag hade väl också under flera år rätt så långt till Systembolaget så jag var "lite äldre" innan jag till slut kunde gå och handla själv.

Kvasthilda

6 januari 2012 11:14

Ja, avståndet kan ju ställa till det mesta. Vi bor ju en bit utanför centrum med dåliga bussförbindelser - helt obefintliga faktiskt om man ska hårddra det för det är en bit till närmsta hållplats.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 29 april 09:00

  Tema nr 352 Vägg 120/366   En är en äkta skiffervägg, en är en tapet.       Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards