Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

NO

Av Kvasthilda - 9 januari 2012 12:09


Nä. Inte det nä. Har börjat norgeutbildningen nu. Det är ruteorder o hovedsignaler, kryssing och sporvexler. Men norskarna är såååå mycket smartare än vi när det gäller signalsystemet. I alla fall huvudsignalerna. Orange blink (eller gul som det faktiskt heter men ljuset är mer brandgult) = vänta stopp. Visst fan är det mycket smartare än en grön blinkande lampa som säger att nästa signal står i stopp??? Ibland blinkar/lyser det två gröna hos oss - det betyder att vi har avvikande spår (oftast). I Norge betyder två gröna lampor att man får köra fortare.... Eller full fart. En grön lampa betyder att man ska ta det lite vorsomt. Grönt = kör. Rött av olika nyanser = stopp. Klockrent.

Just nu har vi lunch.


Det är kallt som fan ute. Nånstans i femtonstrecket. Fullmåne o klar himmel. Det betyder ännu jävla kallare. Men vackert med all vit snö! Fantastiskt vackert. Skulle ha tagit kamerna med mig. Har inte ens långkalsonger.


Kråkan fick börja jobbet tidigare än beräknat. Hon skulle jobba eftermiddag i två dagar o sen jag väckte henne för taxitjänst ringde de från LK o efterlyste henne.... Men se där. Blir en kortare dag. Stackarn har sovit sådär en tre timmar inatt. Skulle ju hem o sova en stund till men nu for hon på jobbet direkt.


O vi har Thomas o Tomas här. Tredje Tomas kanske inte kommer alls. Han ska operera armen. Skulle ha varit här nästa teorivecka men det lutar åt värmlänningen. Men vänta nu. De är ju värmlänningar båda två.. jaja. Men T3 är mas. Eller är det T1 för vi haft honom tidigare? Självklart. T1. T2. T3.

Åsså har vi två - TVÅ säkerhetsansvariga på vår teoriutbildning. En av MTABs gubbar o vår egen. Han är ordinarie nu. Skulle bara vara tillfällig men som med alla andra kontorister blir man snart FAST.... Fast... han är vansinnigt trevlig. Den förra var gift med en psf.... Han fick gå. Kör väl tåg idag...

Men två? Det gäller att ha tungan rätt i mun då... 


jaja. svälja kaffet då o pinka innan tomasarna kommer tillbaks igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 29 april 09:00

  Tema nr 352 Vägg 120/366   En är en äkta skiffervägg, en är en tapet.       Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards