Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

:,(

Av Kvasthilda - 27 januari 2012 13:53


Gråter en skvätt idag. Nu har han slutat. Insen. Buuuhäääää...! Jajaaaa. Det finns andra insar kvar ännu men min klippa har fallit ihop. 

En grön bukett fick han. Klart en Green Cargobukett ska vara grön. Det gröna företaget. Den är inte lika den jag fick när jag slutade på IRF en gång i tiden. Den var också grön men andra växter/blommor. Åsså fick han en kniv. Insen. Vi hade en kille till hos oss idag som fått en kniv. Han har slutat för att gästspela på annan firma och sedan kommit tillbaks igen. 




Fredag idag. Givetvis. Fredagsfika. Hade med mig muff-ins-arna och insen fick en ohelgolandskaka. Ja, det var vad andra A-insen sa. O-Helgolandskaka! Kirunesernas favvofika. Fast utan O-et förstås :) O Helga Natt... 


Annars är vädret lika deppigt som jag. Det blåser. O blåser. O blåser. All den snö som fallit ner, yr omkring o packas ihop kring trappor o husknutar. O kring allt annat där det kan byggas upp drivor. Hårda snödrivor. 


En ledig dag innan det blir jobb på söndag. Kompisen åker hem igen på kvällen o får blunda nån timme innan han vänder ner till Narvik igen med morgontåget. Beror på att han ska vara ledig på onsdag o ville få körningen ändå. Då blir det jag som kör ner på söndag o han kör hem medan jag snarkar på hotellet i väntan på måndag morgon o vår vallning runt MTAS. Om nu Dag Arne blir frisk tills dess. Vår "guide" ligger på sjukhus för provtagningar. Nån envis förkylning som inte släpper. Nä, han är inte guide utan nån form av lokleder. Har inte titeln klar för mig. Än. 

På onsdag åker jag själv med Stefan och får således köra hem. Har inte kört ner med malm men kört hem en gång. Nä, två. Körde ju hem med Stålis. Jaja. 

Hur fan ska man fixa provet? Slutprovet? Allt är så tjorvigt o rörigt. Fast kanske inte. Det är en sak att svara på datorfrågor. Då kan man fundera, för svaren finns ju där. Det gäller att pricka rätt bara. Det är inte alltid så glasklart eller enkelt. Speciellt om flera svar ska vara med. Att skriva slutprov för hand när du ska fundera på formuleringar o annat o hitta rätt svar, det blir nåt eljest. 


Hungrig! Har inte ätit nån lunch idag. Måste nog gå o leta fram nåt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards