Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Antikrundan i Arkhyttan

Av Kvasthilda - 7 april 2012 14:22


Kråkan sa åt mig att jag skulle gå o leta fram senaste Antikrundan för att se Barbiesamlingen de visade. Sölvesborg?? Vem bor i Sölvesborg? Fast nu är det ju inte riktigt så deras Samlaren-avsnitt funkar. De for till Annelie i Arkhyttan o filmade. Tjejen som köpte kompisens alla lösa o nakna dockor i en smäll när hon tröttnade. Dockor som jag letat i evigheter efter och fortfarande söker efter. Kanske inte så aktivt men dock. Hon hade nämligen en docka jag ville ha, Tropical Barbie. En svart tjej med lång, lång, lång röd fläta. En Asha jag ville ha men som jag fick tag i senare. Dock denna andra svarta tjej har jag aldrig fått händerna på. Köpte en en gång av en säljare på eBay som inte skickade utomlands så jag skulle ta henne och ett par andra lite moderna-men-trots-det-svårare-att-få-tag-i dockor via en internetbekant och i byte för mellanlandningen o flygbiljetter skulle hon få Expressens första S-tidning som hade ett stort reportage om Foppa. Sagt o gjort. Jag köpte tidningen o skickade den till henne men fick aldrig mina dockor. Har flera såna historier. Folk som i annat fall är fullt ärliga men av olika anledningar aldrig fått iväg grejerna. Ligger x antal dockor i USA som är mina men aldrig kommer hit. Ett gäng försvann i en översvämning när en pipe i en källare brast - FEL ledning så det var skitvatten, bokstavligt talat, som svämmade över. Ville inte ha dem, nej.... Ett annat gäng dockor i kartong försvann i en orkan i södra Texas. Det händer titt som tätt o den kompisen tappade liksom hela sitt hus samtidigt.... Visserligen höll hon på att bygga nytt o hade nånstans att bo men en del grejer stod kvar i garderober o förråd, varav mina dockor. Hon var så ledsen för hennes dotter hade rannsakat garderoben vid ett tidigare tillfälle och slitit i en av kartongerna, var en X-files minns jag. Hon ville komma åt dockorna och hade haft sönder dockboxen. Gör inget sa jag... Paula erbjöd sig att köpa en ny kartong men det brydde jag mig inte om. Sen försvann alltihop i alla fall. Kanske nån lycklig liten unge hittat dem miltals från där Paula bor? Bara synd att den übervackra Golden Dream Christie försvann då. Hon är svårare - o framför allt dyrare att få tag i, idag. En sån tror jag Li hade också. Som alltså Annelie köpte. Li hade väl inte riktigt bestäömt sig att sälja där o då o hade framför allt inte satt pris på dem men Annelie smällde till o erbjöd henne 50 pix per docka. Ehhh, OK, sa Li, lite tagen på sängen o "mina" dockor försvann..... *buuuhäää* 

Har varit hos Annelie o jag såg att några av hennes dockor bär kläder jag har sytt :) De kommer från Lis samling. O det gör inget. Men just den där röda flätan - o den rödhåriga Teresan Li hade, grämer mig. 

Ingen av de de visade i teven förstås för det var mest de gamla stelbensdockorna vi fick se. Ponytail, Swirl, Bubble cut. Ken o Allan. Skipper. O hennes bilar. Annelie har ju Barbies första bilar. Helt underbart. 

Vill så gärna åka dit igen o se hennes samling. Med mer tid i bagaget. 

Här är bilder från mitt tidigare besök hos henne. 

 
 
T

T

7 april 2012 19:24

Trist när de försvinner så där. Kan faktiskt förstå Ditt samlarintrsse då det finns så mycket variation i detta. Visst är det väl också charmigt med sådant i miniatyr - små tröjor, små byxor, små skor etc.

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards