Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 maj 2012

:)

Av Kvasthilda - 10 maj 2012 11:23


Igår föll regnet ner i lätta droppar. Lätta, men vansinnigt många. Det var ett sånt där überblött vårregn. Tog en del på snötäcket. Idag strålar solen från en snudd på klarblå himmel. Var ett tag sen! Härligt :)) 


Psf ringde igår såg jag. Antar jag. Okänt nummer brukar betyda att det är de. Idag ringde det igen. Jodå. Inger.

O va vill du då?

Hmmmm...

Eller kanske, Hej Lilla Gumman, vad kan du tänkas ha på hjärtat då?

Ja, så ska det låta

Jag har ingen skyldighet att svara innan jag börjar mitt skift men idag kanske det var lika bäst att jag gjorde det. Börjar jobba trekvart tidigare idag. Avgång fem minuter innan mitt skift skulle ha börjat. Med nytt turnummer som följd. O ett nytt tågnummer. Förstås. De har lagt om turen pga spårarbeten. De måste ju få lite disp de också. Banarbetarna. 

Tack o lov var det det enda hon ville. Hon brukar vara superexpert på att hitta på knas o tok annars. Å andra sidan har PsfT redan bytt bort nårga av mina långhelgsdgar. Tack :)) Ville ju vara ledig sista maj-första juni på nåt sätt. Ställde upp på att kunna jobba torsdag morgon men han hittade inget. Så kom han ju på den eminenta idén att Fru Kvastis minsann har långhelg o kanske kunde tänka sig att byta bort två dagar där? Jodå. Nu lyckades det givetvis bli sö-må, dvs mitt i helgen så jag är ledig lördag o tisdag o har en Narvikstur söndan o natten mot måndag. Jaja, Lite får man väl offra. 

Nä, kanske ska ta reda på kaffet som puttrat färdigt för lääänge sen! 


Av Kvasthilda - 10 maj 2012 09:00


Tema nr 9 Av

131/365


Ouch. Nellie har tappat sin arm. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards