Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 22 maj 2012

365 i sommar

Av Kvasthilda - 22 maj 2012 10:44


Jag har lite dåligt med fantasi just nu - o en semester som närmar sig med STORMSTEG. Hinner inte med! Ibland hittar man ett tema, PANG säger det så sitter det där, utan ansträngning. Som sagt tidigre, ibland har jag en bild o letar ett tema, ibland har jag ett tema o letar en bild. Ibland ger det sig av sig självt, ibland får man värka fram nåt. I fjol hade jag en massa temafoton - o i princip hela sommaren - täckt en månad i förväg. Nu ligger jag fem dagar (DAGAR!) före i tiden o det räcker inte på långa vägar om jag ska upprätthålla min egendikterade en-om-dagen-status. För det är så jag vill ha det! 

Jag kommer nästa fredag att åka till ett ställe där det inte finns elektriskt ström. Alltså är det ingen idé att ta med Lapptoppen. O alltså borde jag värka fram minst elva ämnen till. Fem för resten av maj o sex för de dagar jag är bortrest. Har massor - MASSOR med foton men hittar inte ens fantasin att döpa dem till nåt eget. 

Kan ju lägga upp 52 egna teman på ett år. Ett halvår har gått o jag har... ehhh... åtta? Det är många kvar till femtiotvå det. Men jag är lite less på vinterfoton. Våren börjar ju äntligen visa sig för oss. Midnattssolen är snart här. Men mina temafotograferingar är helt dränerade. Kaputt. 

Om inte annat måste jag efterdatera mina teman - för jag vill fortfarande ha ett om dagen! Kan ju fördatera o givetvis efterdatera också, men då gäller det att folk förstår detta o kommer ihåg att bläddra tillbaks i tiden. 



Fördateringen är förresten antagligen anledningen till att bloglovin' inte hittar mina inlägg heller. Också. Eehhh... Ja. Eh. Nä. Nåja, bloglovin' hittar inte mina inlägg som redan är inlagda men väntar på publicering. Nyskrivna inlägg ser den, men inte sånt som redan finns på bloggen. Hur skumt är inte det då? Det borde ju vara publiceringstillfället som syns, inte när det är skrivet då det egentligen inte finns? 

Äh, fattar inget. 

 
 
Uddenhäxan

Uddenhäxan

22 maj 2012 18:36

Äsch publicera en drös då du kommer hem =)

Wordpress funkar super då det gäller att tidsinställa inlägg men som du säger verkar det funka sämre ihop med bloglovin för dig... :/
Får upp detta inlägget samt, "vem är dömd" men inte "upp", "spänning"
Knepigt.....

http://www.lottaskrypin.se/365plus1

Kvasthilda

22 maj 2012 18:43

Både "upp" o "spänning" var förinställda att publiceras klockan nio en viss dag medan de andra två är publicerade i "realläge", dvs direkt. Tycks vara så att bloglovin' inte får de förinställda tidpunkterna då de de facto funnits på bloggen några dagar o vissa fall veckor innan de "släpps ut" när jag bestämt.

 
Eva

Eva

23 maj 2012 08:01

Vi gör väl det här för att det är en kul utmaning? Med betoning på kul? ;-) När det blir ett måste så ska man nog bara ta en paus. Antingen ger det sig sen ... eller inte ... livet är för kort för sådan oro :-)
Åk i väg o ha en skön semester... Njut! DET är viktigt!

http://fototrillian.blogspot.com

Kvasthilda

23 maj 2012 08:40

Nej, jag känner inte att det är ett m-å-s-t-e för mig. Det brukar ge med sig :) Trots det vill jag ha ett tema för varje dag.
To be or not to be, that is the question.
Typ.
Äh.
O semestern. Tja det får vi se hur andningshålet ser ut efteråt. Blir en hattig semester i år. Ungefär som att vara lokförare. Ett evigt hattande fram o tillbaka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards