Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

STRÅLANDE

Av Kvasthilda - 23 maj 2012 08:42


Hoppsan. Caps Lock. Sorry. Brukar undvika att SKRIKA om jag kan o har ju en liten egenhet att skriva alla mina rubriker med gemener - som inte är ett namn eller visar nåt speciellt. Men mina vanliga dravelinlägg rubriceras med gemener, inte VERSALER. Nåja, det får ligga kvar där o skrika då. 

Spanjorer/mexer eller varifrån de nu kommer, är fanatiska skrikare. Har träffat några via Internet och i klippdockssammanhang. Ofta, ofta uttrycker de sig med VERSALER. O helst med fyrahundrasjuttiotre utropstecken efteråt. JAJAJAJJAJAJAJAJAAJAJAJAJAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!! Typ. Vad fasen det då betyder. Har läst spanska några terminer i skolan men det där fattar jag inte. Nåt kraftuttryck - på glädjesidan. Men ett evigt skrikande är det. Jobbigt att läsa - det lilla man nu förstår. 


En dag i Narvik väntar. Skulle egentligen vara på väg om några minuter men jag åker persontåg upp o tar hem ett godståg då jag bytte tur med en tjej. Behöver ringa nån vettig männ'ska först. Handledare/instruktör eller så. Jag MÅSTE (o där skrek jag, eller höjde i alla fall rösten lite) ta reda på hur man på bästa sätt byter ände i en mult. Får inte till det där o vår praktik är ju lika med NOLL, zilch, nada. Ska inte åka med magknip varenda gång jag ska hämta en mult på Tomta för att jag inte får till det där med bromsarna. Fan vad jag hatar den här firman emellanåt. Just nu är två av instruktörerna på semester. Eller de kanske har återvänt nu. Måste kolla fejjan. Det är ju där man får veta allt. För jag är hopplös på att ringa folk. Vill inte störa. Sover de? Har de fridag? Jobbar de? Att lita till schemat funkar ju inte. 

Nä, kaffepannan har puttrat färdigt. Ska fylla termosen o kika igenom telefonlistan. 

(strax före nio o där passerar "mitt" tåg, det jag egentligen skulle ha)

Just ja. Höll ju på att glömma. Strålande? Ja, solen givetvis :)) 


Go'Morron! 

 
 
Ingen bild

barpappan

23 maj 2012 12:41

hej,

två kommentarer från mig idag...
du skriver aldrig dravell..så det så..alltid rolig läsning..(fick faktiskt med lite svensk språkundervisning där).
second...va f.n är mult? (höll på att skriva fem utropstecken här...
inga versaler så långt ögat ser :-)

Kvasthilda

23 maj 2012 17:34

hehehehehe :)
mult = multipelkopplade lok, dvs två stycken som sitter ihop. O det där med bromsen hade jag koll på visade det sig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards