Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 6 september 2012

Av Kvasthilda - 6 september 2012 10:45


Gårdagskvällen slutade rätt bra. Jag kom fram till Långträsk till slut. Maken hämtade mig i Jörn o höll på att ta en älg på vägen dit. "Du ska inte ta dem med bilen utan med bössan!" Usch. 

Jag blev bjuden på blöta. Ronnys bidrag till jaktlaget. Dvs kokt orre med doppebröd. Serverat alldeles för sent så Maken hann inte äta. Hans mage fixar inte att äta middag långt efter åtta på kvällen o vi återkom till Långträsk vid halvtio. 

Däremot valde naturen denna kväll (tredje eller nåt i rad sa Mia) att bjuda på ett av sina vackraste skådespel. Fick lite av det på bild. 



Det är ju inte så att norrsken hör till vinterhalvåret allena utan det är ett året-om-fenomen. Dock är det svårare att se andra tider på året än den senare halvan o vintern med sina mörka kvällar. 


Av Kvasthilda - 6 september 2012 09:00


Eget tema nr 15 Räcke

250/365


Det vackra smidesräcket i Falanbiografen i Falun. Ett funkishus intill Faluån. Trapphuset i sig ger mig lyckokänslor varenda gång jag går in där. Kanske det är känslan från barndomen när man gick för att titta på film? Men nä. Då fanns det många biografer i Falun och det var en annan bio som mestadels visade de filmer man såg. Trappen ger ändå en känsla av förväntan. 





Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards