Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 september 2012

Av Kvasthilda - 16 september 2012 17:58


Fan, vet inte vad jag ska skriva. Satte mig för att göra ett inlägg o allt bara blåste bort. Likt björkarnas gulnade och rostbruna löv for alla tankar sin kos. Kvar blev ett underligt vacuum innanför pannbenet. Eko. Eko. Eko. Eko. 


Maken for söderöver idag. Igen. Jobbar i Lule till veckan. Somnade med feber igår. Han var lite varm om pannan så när  jag klev upp före ottan inatt lät jag honom sova. Mest av den anledningen att huset var fullt av vakna ungdomar. E-pigan o Lillkullen kom hem från krogen sådär en kvart tjugo minuter innan min mobilväckare skulle ringa. O så smidig hon är kan hon inte smyga eller vara tyst, vår vackra mellantjej. Försökte slappna av en stund till men det var inte lönt. Klev upp o hörde deras magar skrika på nattamat. De haffade storasyster för att åka till Statoil för nåt nattligt krubb. Enda som är öppet den tiden på dygnet. Men Statoil har ju räddat livet på många hungriga varelser, inklusive SysterYster o mig under vår kyrkoturné i Jämtland förra sommaren. Hur som haver bad jag Kråkan om skjuts o när hon återvände med två något mer mätta o något alkoholstinna ynglingar körde hon mig till jobbet. Det skulle vara lag på att slippa kliva upp mellan ett o fyra på natten. Absolut. 


O med det for allt jag hade tänkt skriva. Borta. Kaputt. Ledig i morrn. SKÖNT! 



Av Kvasthilda - 16 september 2012 09:00


Tema nr 103 Himmelskt

260/365


Silja Lines nyaste partybåt har - förutom en hel armada av djur målade på sidorna - även blå himmel med moln på hela överdelen. Hennes namn är Galaxy. Lite större än bara himlen med andra ord. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards