Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 september 2012

Av Kvasthilda - 24 september 2012 09:00


Tema nr 214 Paus

268/365


.'-'---



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 24 september 2012 07:55


Tja, nu är det väl inte huset som sådant som låter så mycket som dess inneboende. Ungarna vaknar en efter en. Eller går o lägger sig en efter en. Vissa är bra på att smyga, andra något mindre. Kråkan kom hem efter veckans nattjobb. Sen ska hon ut o jobba extra o iomd byta skifttid. Blir inte mycket sömn o hon är redan trött o utarbetad efter nattveckan. Nu tror jag det var Lillkullen som gick genom dörren o for iväg.

Maken åkte före ottan i morse för han börjar strax i Porjus o dit tar det en dryg timme, enoenhalv att köra.

Junior är hemma på gästspel. Vet inte vad unga fröken gör i veckan men Gossen skulle vara hemma till fredag i alla fulla fall.


Själv har jag somnat sent men sovit relativt gott förutom nån underlig halvmara som gjorde att jag studsade när Maken skulle peta till mig för att jag låg på rygg. Apné. Jag slutar andas, säger han. När jag inte drar timmerstockar. Så han petar till mig, inte alltid så fint, för att jag ska vända mig på sidan. Ofta känner jag på mig redan innan den där näven kommer o studsar undan, vilket väl var vad jag gjorde inatt. Minns inte vad jag drömde, bara att det inte var en våt o angenäm dröm om Maken eller nån annan snygging.


Nä. Det är väl bara att ta itu med denna dagen då. Tvättstugan väntar.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards