Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 juni 2013

Av Kvasthilda - 25 juni 2013 20:13


KaBoom sa det vid loket, intill vilket vi stod o väntade på avgångstid. Sheeeit, tänkte jag. Nu gick tråden av.
Tittade upp o strömavtagaren satt kvar o likaså kontaktledningen. Hmmmm. Nåt svart singlade ner mot perrongen.
-Det var en fågel, sa SysterYster.
En kille med kamera stod o fotade o pratade med föraren som dragit ner rutan. Han hade fått en strömdipp. Föraren ringde fjärren o meddelade vad som hänt. Vi blev ett par minuter sena pga detta. Inte av att han ringde men kanske var de tvungna att kolla nåt. Eller så ringde han eldriften. Troligare. Men satanigatan. Det luktade bränt fläsk på hela norra perrongen. *isch* Vilken jävla smäll. En rejäl kanonad. Med ljusbåge o allt. Pouf. Av pippin återstod bara lite förkolnade rester och minnet. De brukar kunna sitta på kontaktledningen utan problem, men när det står ett lok under densamma med strömavtagaren uppe.... Jadu. Av jord är du kommen och jordad skall du åter bli.
Men nu är vi på väg hem. SysterYster i sin bil mot Tänger o jag meddelst sovkupé mot Norrbotten o Kiruna.
Hej alla Mygg. Nu kommer jag.


Av Kvasthilda - 25 juni 2013 09:00


Tema nr 245 På

176/365


På ett par stolsryggar radade de upp sig, sparvungarna o hoppades att nån vuxen skulle sticka till dem lite brödsmulor eller nåt annat gott från cafébordens buffé av rester. Alla var stora nog att kunna förse sig själva och gjorde så emellanåt men största delen av tiden satt de där o fladdrade med vingarna o pep. Ge mig. Ge mig. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

ja

Av Kvasthilda - 25 juni 2013 08:30


Jag vet att det finns de som undrar. 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards