Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

n eller t

Av Kvasthilda - 7 maj 2014 19:06


Skönt. Installerade AdBlock för ett bra tag sen o jag har inga reklamblippar o bloppar på bloggplatsens fönster. Normalt sett kan man inte göra ett skapandes grann på den här sidan för att det reklameras till höger o vänster o överallt. Vet inte varför det inte funkar på Lapptoppen för där blippas det o bloppas det överallt. Snart är det väl dags att betala för att slippa det i själva bloggen också. Igen. Tur att det inte är några stora pengar. Bloggagratis hette det en gång i tiden. Men ingenting är gratis i längden. Ungefär som det hela tiden ryktas på Facebook. Det ska bli ett betalforum. Inte. De har så mycket reklam o skit där så det går nog runt ändå. 

Har försökt framkalla köket under berg av dockor o har snart lyckats. Då har en bomb briserat i vardags-rummet i stället! Junior var hem på blixtbesök o fick pula in en ny antennkabel till teven. Tror inte den gjorde vare sig till eller från i det stora hela. O inte fan satte han fast kabeln i Kråkans dörr, fast jag bad honom. Får försöka hitta en nödlösning innan hon kommer hem så hon inte snubblar på den. O en telefonkabel måste plockas rätt på innan Tyra Tyrann tuggar sönder den. Kabelmarodören. 

Kullen o Råttisen for o tittade på lägenhet. Håller tummarna att den funkar för dem. De hyr i andra hand o det är så jävla besvärligt med männs'kan som står på kontraktet. Släkten är värst. Långt i från i alla lägen, men i just det här fallet. Får hoppas att de har en chans. De står ju inte i första led. O sen att lägenheten är stor nog. O billig nog. O det går inte alltid hand i hand. Väldigt sällan faktiskt. 

Ikväll ska Maken hämtas från flyget. För att köras direkt till kiropraktorn. Herr Samuraj. Han hade inte tid nån annan gång så det blir akutbesök vid ankomsten. 

O Sanna är i final. Hade vi väntat oss nåt annat? Egentligen? 

Vaddå N eller T? Ja, det är ju Carina eller Carita idag. Lite som Ture Sventon. Mannen med temlorna. Enda s-en han inte kan säga. Sture Svensson. 

 
 
Ewa

Ewa

8 maj 2014 16:19

Tack för det indirekta tipset om AdBlock!!
Så jäkla skönt att slippa alla annonser!

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

Kvasthilda

8 maj 2014 22:05

Vassego :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards