Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 februari 2014

X

Av Kvasthilda - 3 februari 2014 20:51


Haft fint besök idag. Råttisen har varit här med sin lilla Guldklimp :) Han har inte skrattat idag. Alls. Men jag fick ju en film med ett kort skratt via mms igår. Goa Unge! Tio sekunder ren o skär lycka  

 

Vi åt laxlåda. Kokade upp lite fiskbuljong med grädde o mjukost/gräslök och kryddor och hällde över ungsformen. Kokt potatis till. Mumma. O tillome ickefiskätaren åt med god aptit. 

 

Ollivander låg o gurglade på mosters säng o Tyra vågade sig upp o nosa lite på honom innan hon flög ner från sängen igen. Fantastiskt. Katterna tycker annars att den lille är lite läbbig. 

 

Så, ännu en dag i lugnhetens tecken. 

Just ja, Kråkan har ju fått jobb igen. En månad. Alltid nåt sa han som såg Åmål. Börjar med kvällsvecka. O alltså ledigvecka nästa. Sen då, blir det dag o nattvecka då? Osäker på skiftgången. Tror de har em/ledig/fm/natt/ledig. 

 

Men ja. SÅ var det med det. Nu SKA jag leta foton jag satt mig att göra i flera dagar men alltid blivit "sidetracked". Oj, titta där. Vad fint. Kanske man skulle göra nåt åt det där? Men se, det hade jag inte väntat mig. Det är som Alfons o hans "Jag ska bara". Jag ska bara kika in här o titta på en grej. O den grejen blir hundra andra grejer o så har det första försvunnit ut minnet. 

 

Har exempelvis suttit med en massa youtubeklipp från X-Factor. Gråtit o skrattat o flinat hysteriskt när SImon blivit överraskad. SÅN'T gillar jag :) 

 

Av Kvasthilda - 3 februari 2014 09:00


Tema nr 54 Fjäll

34/365


Apropå gårdagens firre. Den hade ju fjäll. Också. Här är vårt första fjäll. Det första som möter en när man åker längs väg E10 eller Malmbanan från Kiruna mot Narvik. Fjället heter Nakeri, eller Nakerivaara. Här är det belyst av årets första solstrålar i januari, vilket ger ett blårosa intryck. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards