Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 februari 2014

Av Kvasthilda - 17 februari 2014 14:09


Varför är det så svårt att uppge rätt information? Jag passerade en nyss skedd olycka inatt och undrade varför de inte sagt nåt på radion. Det tog bara nån minut så kom ett knapphändigt meddelande att det just skett en olycka "mellan Rautas och Torneträsk". Ja, som bilförare o lastbilschaffis kanske man inte har bättre koll än så men vi på järnvägen vet lite mer. Jag ringde in till redaktionen o sa att det var utanför Bergfors och att det var blåljus på väg till platsen - antagligen en ambulans det första. Formen på bilen antydde det. 

"Just because it's dark, doesn't mean there's no colors" men de är svåra att se i mörkret. 

Hon frågade om framkomlighet o jag svarade att jag spakade ett tåg och det var svårt att se när jag passerade. 

Nästa meddelande sa "Berg-s-fors" och upprepningen "olycka mellan Bergfors och Rautas". Ja. Bättre. Men fortfarande fel. Fast rätt. O i dagens NSD står det att olyckan skedde "i höjd med Rensjön". Eeehhh... Nä. En eller ett par kilometer söder om Bergfors är INTE i höjd med Rensjön. På väg mot Rensjön såg jag fler ut-ryckningsfordon, förmodligen polis, en ambulans till(?) o långt senare brandkåren. 



Enligt vidare uppgifter i webbtidningen klarade sig kvinnan utan skador o klev själv ur bilen.  

Av Kvasthilda - 17 februari 2014 09:00


Tema nr 121 Instruktion

48/365


Så viker man en trana i papper - origami.


 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards