Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 8 juni 2015

Av Kvasthilda - 8 juni 2015 22:30


Har kopierat bilder o kopierat bilder. Bränt skivor o bränner ännu. Blev "lite" foton i Narvik häromnatten o nu var det dags för nya backuper. Måster köpa en extra hårddisk igen. En bra, stationär o kanske avstängbar, dit jag kan lägga alla mina foton som extra backup. Förvisso har jag dem idag på flera ställen men jag vill ha en mer permanent backuplösning. DVD-skivor börjar kännas så gammalt. O det går inte många fotomappar på en DVD, när bilderna är så stora. En kompis tycker att jag ska börja fotografera i RAW-format men jag är inte hemma i PhotoShop så jag vet inte hur jag ska bete mig. Använder ett apgammalt Corel PhotoPaint, då det är det jag en gång lärt mig. PhotoShop är så mycket mer! Har en gammal PhotoShop också. Vet inte vilken version de är på idag men de gamla har alla funktioner jag behöver. Klipp, räta ut o spara. Hahahaahhaaa! Hade varit skitkul att verkligen lära sig PhotoShop men jag har inte det tålamodet. 

Skulle sitta barnavakt åt Ollivander en stund på eftermiddagen idag o for upp till dem. Innan Dotra gick till jobbet kom barnets far hem så det blev inte så mycket barnpassande. Förvisso ville gossebarnet sitta i mommos knä med sina smurfar :) Jag pratade en stund med Kullen innan jag åkte hem o fortsatte tvätta lakan. 

Väntar hem sonen när som helst. Ser honom knappt fast han är i stan igen :) Pendlar ju friskt mellan svappis o byn. 


Av Kvasthilda - 8 juni 2015 09:00


Tema nr 268 Småbåtshamn

159/365


Narviks Marina i midnattsljus.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards