Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 juni 2015

Av Kvasthilda - 9 juni 2015 10:01


Magen knorrar! Har sovit rätt gott inatt. Fast jag vaknar emellanåt av att munnen är snustorr. Lägger mig på rygg hela tiden o snarkar så huset skakar o då läskpapprar käften ihop. Försöker ligga på sidan, men om man vänder en skalbagge på rygg, ligger den pall så. Tills den lyckas vända sig. Är Maken hemma får jag en smäll av honom när han tycker att jag väsnas för mycket. Eller slutar andas. 

O myggbiten är jag! Eller så har vi vägglöss nånstans. Ha. Nä. Men tanken går ju till den där äckliga ohyran när de blivit så vanliga igen. *usch* 

Det verkar som olika farsoter är på uppgång igen. Alla dessa vidriga sjukdomar som barn fått vacciner mot men många vaccinerar ju inte sina barn - eller väljer bort ett eller annat vaccin. När folk reser överallt i världen följer ju sjukdomarna med hem ibland o finns inte skyddet, sprids det ju. Läste igår om en liten bebis som låg jättesjuk för att hennes syskon tagit hem sjukdomar från dagis o skola. O mamman skrek rakt ut att barnen ska stanna hemma tills de är friska. Håller jag med om. Dock smittar ju många sjukdomar under inkubationstiden och det är svårt att värja sig mot! 

Nä, kaffe o lite frukost kanske. 

Av Kvasthilda - 9 juni 2015 09:00


Tema nr 2 Akter

160/365


En akter. Två akter. Tre akter. Det blir en pärm full till slut! Eller en marina :) 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards