Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 januari 2016

Av Kvasthilda - 7 januari 2016 19:04


Trött igen. Stöp i säng vid åttasnåret i morse. Trodde inte att jag skulle somna. Det var nog min sista medvetna tanke innan jag försvann från omvärlden. Sov i runda slängar fyra timmar, tills Maken skramlade in genom sovrumsdörren för att lämna nåt papper. Var fan inte lönt att ens försöka vända sig om efter den hjärtinfarkten. 

Mötte några få tåg på vår väg till Narvik igår. Hade en norsk förare med mig, då hans blev inställt. Alla tågen hade dubbelbenanning. Norsk förare av tomtåg med svensk passåkare. Iofs mötte vi bara ett sådan', men i Narvik väntade en kollega på ett norsk tåg, då hans blev inställt. Tömningen av Fines är inte optimalt vintertid. Hade tagit dem fem timmar eller nåt att tömma ett av dem. Skoj. Nån av oss hade kulor med sig ner så de skulle tömma ett sån't till mig så jag skulle få komma hem. När det började närma sig avgång, kom det information om nåt linjespänningsroblem på svensk sida. Hmmmm... Tåget efter mitt kom ner med de två förarna på det o de sa att det antagligen var kontakledningsbrott nånstans kring Torneträsk... Hmmm... Ja. Mitt tåg blev också inställt.  Väntade in min norske kollega o vi traskade ut till loket. Han kollade med fjärren o tillsammans med Op bestämde vi oss för att avvakta ett tag. Efter en timme kom nästa inställning. När fan ska jag få komma hem då? Var bara att vänta in kompisarna i trean. Mer samtal till fjärren för att kolla läget. Jodå. Det skulle nog ordna sig. Messade kompisen som åkte före mig o de stod i Stordalen. "Oj, nu möter vi ett tåg" skrev han plötsligt. Jag skämtade o svarade att "det vände väl i Stenbacken". Visade sig vara ett korrekt skämt. ARE snodde runt o vände tillbaks till Narvik. Vi mötte Börje i Rombak. I alla fall tyckte jag det var han, o fick det så bekräftat idag. O anledningen till att han vände, var att det var fullt på KIA o han skulle inte få åka längre. Mer problem på södra sidan av Kiruna. Så han vände kosan norrut igen o parkerade sitt tåg i hamnen. 

Vi hade grönt hela vägen hem. Ett par minuter i sju stämplade jag ut o for hem. Bilen stod förvisso i motorvärmare med kupévärmaren inkopplad. Bilen var kall. Men inte kall kall. Bara kylig. Motorvärmaren fungerade. Snötäckt men det kunde man nästan blåsa av. Tjock sirap i växellådan o fyrkantiga hjul. Kallt. Kallt. KALLT! 

Nu eldar vi värmeljus på löpande band här. Korvsoppa till middag. O jag svimmar snart. Trött! 


Av Kvasthilda - 7 januari 2016 09:00


Tema nr 199 Mönstrad

7/366


~



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards