Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 januari 2016

Av Kvasthilda - 22 januari 2016 15:31


Svågern kom förbi med sin bärbara idag. Ville ha hjälp med nåt rensarprogram. Nåt skit han lyckats installera i förbifarten. Tog bort det o gjorde lite annat på den, uppdateringar o annat. Körde en defrag, avfragmentering och det tog sin stund så han for iväg o kom förbi ett par gånger o frågade om det var klart. 

Annars är julen slut. Har jag hört. Har knappt haft nåt uppe o ändå tar det en o en halv timme att plocka undan. Två fanimej. Köpte ett par höga krukor på Rusta i höstas med paraplyställ i åtanke o i den högre av dem stoppade jag ner silvergranen. Tyvärr fattas det ett par dm för att den helt ska komma ner, men större delen av granen är skyddad i alla fall. 

Kråk har ju köpt lägenhet o flyttar nån gång de närmaste veckorna. Kanske inte allra bäst nu i smällkalla vintern. Det är ju så svårt att få motorvärmarplats! 

Fick en dag extra hemma... Var så himla säker på att jag skulle till KOS igår, men när jag började fundera insåg jag att de tre nätterna jag skulle jobba måste börja på fredagen då trean är på söndag morgon. Åsså blev det en dag hemma i stället. Bra för min snoriga näsa o vila av huvudet! 

Har inte fått till det där med 365orna än, men nästa vecka är jag ledig så nåt ska man väl kunna hitta på. Om gubben kör dotra till jobbet, kan jag hämta henne! Tar hon min bil, blir jag liksom fast o kan definitivt inte hitta på nåt. 

Nä. kolla lite Doctor Who - har lagt in Tardisen som sms-ljud btw.... Hahahahahaa! Lite kul. Tar ett tag att vänja sig vid nya signaler. En gång i tiden hade jag O'Boy som signal när Maken ringde. Doctor Who, käka lite, packa ryggan o dra på jobbet. Inatt blir det att dra sin KOS. 


Av Kvasthilda - 22 januari 2016 09:00


Tema nr 345 Vinterväg

22/366


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards