Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juni 2016

Av Kvasthilda - 6 juni 2016 21:05

Nån mil i ryggen idag - o fler lär det bli. Har försökt vila en stund sen jag kom hem från stugan men det gick väl sådär. Har en nattlig tur till kusten att avverka innan jag får sova. Nån timme blir det - om man somnar. Får väl bädda med två påslakan för underlakanen på överliggningen är värdelösa. Dra-på-lakan med resår som är krympta o når inte runt bäddmadrassen. Undrar om de ens når runt nya?? Vilket skit. 

Stoppar just i mig en fryspizza för tjugo spänn. Om jag får i mig hela. 

Tempen skiljer något. Vi hade ljumma vindar i stugan idag. Nordanvinden mojnade ju o en sydlig vind tog över. I Kiruna står inte luften helt still (gör den aldrig) men de vindar som här råder är absolut iskalla. Inte ens nordan i Långa var så kall. *isch* 

Nä, göra klart o dra på jobbet. 

Av Kvasthilda - 6 juni 2016 09:00


Tema nr 109 Hänger i luften

158/366


Fler årspremiärer... Efter badtunna och bastu kan det vara avsvalkande med ett d-hopp i sjön. *burr*



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 5 juni 2016 23:39

Jaha... Vinden vände. Till slut. O i morgon åker jag hem. Till vinter o kyla... Voj Voj. Jävla nordanvind att hålla i sig. O kallt som fan. Nu kommer en stilla bris från söder. O med den värmen. Solen har gått ner, men kommer snart upp igen bakom tallskogen på andra sidan sjön. Den skog som ännu står. Fan om de får för sig att ta ner den skogen också så vi har kalhygge som utsikt. Fy fan hur de gör. Maken filmade jaktmarken kring Vackerlidvägen. *huff* Inget vackert med den längre. 

Av Kvasthilda - 5 juni 2016 13:00

Men så jävla tragiskt. Maken for ut för att titta till jaktmarkerna och kom hem med en mycket frustrerad min. Deras jaktmarker ser ut som ett stort, öppet hav idag. "De" har varit där o röjt skog. Fullständigt. Skövlat. Lär inte bli mycket till älgjakt nu, de närmaste trettio åren. Fy fan. Inte helt lätt att ha åsikter när det inte är egna marker och egen skog. 

Av Kvasthilda - 5 juni 2016 09:00


Tema nr 358 Årspremiär

157/366


Årets första fläskfiléer. Lär inte vara de sista. 
Grillen står i lä utanför bodan, snarare än ute i det fria vid "bron".



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 4 juni 2016 10:53


En blåsig lördagsmorgon vaknar jag i stugan med nyheten att Muhammad Ali gått ur tiden. Kanske var på tiden. Vila i frid. Äntligen. För honom alltså. 


Krysset då. Vi börjar tillsammans med Viskabygdens Dragspelsklubb och Carl Gustaf

O, Carl Gustaf, ljuva Carl Gustaf,
du som kärlek mig lärt
O, Carl Gustaf, ljuva Carl Gustaf,
o, vad ditt namn är mig kärt


O stort kalas var det väl för honom i våras. 70-åringen. Bamse var nog inte med där med sina Dunder-Hits, men ur ett av de albumen tog de oss med ut på äventyr 

Ut på äventyr överallt med Bamse
Skalman och Lille Skutt
Hitta skatter, dinosaurier, sanningens svärd
Över vida hav, över höga berg, ja överallt i vår värld
Genom skogar, mark och dalar ska vi nu på upptäcktsfärd

Originalet var Sareks Genom eld och vatten


Följer man alla floder nedströms hamnar man så småningom ute vid havskanten. Peter Lundblads Ta mig till havet spelades av Johan Stengård. 


Malmö symfoniorkester under ledning av Alexander Hansson hjälpte oss att se småländska Lönneberga och uppleva en del äventyr med Ida och Emil


All these words I say
dont mean anything, I realize.
can I make you stay
I'll be better this time.I'll be better this time to you

 

Sometimes I dont care at all
And this could be the final call
For the angel and the dead.

Takida, Better


Dagens första gitarrgrupp, The Shadows tar oss sen ut på vida hav. Rod Stewarts Sailing

I am sailing, I am sailing
Home again 'cross the sea
I am sailing, stormy waters
To be near you, to be free


I am flying, I am flying
Like a bird 'cross the sky
I am flying, passing high clouds
To be with you, to be free

Givetvis var språket engelska


Älskling ta mig tillbaks
till då när allt var möjligt
när det var du och jag

 

Älskling ta mig tillbaks
till den första kyssen
när allting stod i brand

 

Snälla ta mig tillbaks

Många är åsikterna om Martin Stenmarcks mellobidrag från årets tävling men jag gillar den. Lågmäld och vacker.


Vi åker till Örebro och hör på ett inslag ur Lyssnarnas Fredag. Hjalmar. Peter Flack. 


Spinning Wheel Combo tog oss ut på Gamla Nordsjön. Det kan gå hög sjö där, men att kalla det för sjö? Nä, det har han rätt i Eldeman, det är inte korrekt. 


Fina Fina Josefin Nilsson. Älska mig. Ja, det gör vi. 


Åsså veckans Eldmenansdubbel. Vi hörde först Jag är blott en man med Jarl Kulle och sen en avhuggen melodi om en lång, lång hund. Kommissarie Tax. Den framfördes av Rolf Lassgård. 


Vi slutar med Ace of Base och deras All That She Wants. I Så mycket bättre gjorde ju Ison och Fille en version av den. O apropå just Så Mycket Bättre. Sverige och världen har tappat en enorm personlighet och musiker som skulle börja inspelningarna av nästa säsong till veckan. Freddie Wadling. 


Ja, vi går ut lite lågt den här veckan med plankningar och bortgågna människor som satt avtryck i världen. I samband med en av dagens melodier hittade jag den här. Mycket kan man säga även om honom (också), men det är en fin hyllning till amerikanska hjältar, bland andra världens största boxare. R. Kelly The World's Greatest


Av Kvasthilda - 4 juni 2016 09:00


Eget tema nr 19 Hals

156/366


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 3 juni 2016 09:00


Tema nr 148 Klo

155/366


Dags att klippa klor när de är som sylvassa nålar. Luna gillar det inte. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards