Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2017

pokenad

Av Kvasthilda - 9 augusti 2017 09:26

Vaknade av små snabba o icket så nätta steg på övervåningen strax efter sjusnåret i morse. Tyckte det var bäst att kliva upp. O jorå. Mycket riktigt. När jag kom ut ur badrummet stod de redo för hemresa o Lillen sa Hej då, Hej då, Hej då. Hann i alla fall krama om honom även om han i sin tur vägrade ge tillbaks. Tvärvigg. Trist. O vattenmuggen med sugröret står kvar. Hade ju varit perfekt att fylla med vatten, både den o vattenflaskan jag köpte i Narvik. Imsdal säljer barnflaskor sommartid med backventil. Eller snarare rinnstopp. Men nädå. Bättre att köpa cola eller nåt annat sliskigt efter vägen. *huff* De måste hur som helst stanna o äta frukost nånstans. Lillen har inte ätit nåt o bara för att hans far inte äter frukost får inte han heller nåt. Upp ur sängen. på med kläderna o iväg. Som morfar. *arrrggghhh* Nåja. Han lär inte svälta ihjäl. O på semester blir det lite hippsohajso med det mesta. Saknar honom redan ♥ 


Har sedan hunnit med en tidig pokenad runt kvarteret. Såg en Rhyhorn på håll o drog ut o letade den. Glömde givetvis kasta en ananas på den o träffade med första bollen så det blev inga extra godis, vilket är största anledningen till att jag tar just den.. *döööööh* 


Gick förbi min gamla skola o kikade hur det såg ut därnere. Rätt långt från den skolgård, eller de skolgårdar som stått där sen nåt år innan jag växte upp o gick mina nio grundskoleår där. Där högstadiets NO-salar en gång låg, finns nu ett ålderdomshem. Tennisplanen är en parkeringsplats. Löparbanorna o kulstötningsringen är en gräsmatta intill en gigantisk glasvägg innanför vilken det är en inomhusträdgård med ständigt snurrande fläktar högt uppe i taket, sådär tre våningar upp. På var sida finns det lägenheter - i tre våningar, där alltså fotbollsplanen en gång låg. Det byggs nya hus där mellanstadiet och högstadiegården en gång stod, i samarbete med IKEA och många ser inflyttningsklara ut. Faluröda i två våningar. Men var är alla parkeringar? Varenda hushåll har ju m-i-n-s-t en bil idag. Oftast två. Aulan står kvar. Likaså matsalen. Och gympasalen. O syslöjdshuset. Eftersom matsalen är kvar borde även Einar Norelius målning finnas kvar. Undrar vad de ska göra med allt det? Kanske det används som matsal även idag, till gamlingarna? Aulan kanske har filmvisning o teaterföreställningar? 


Dagens första Zapdos dök just upp i rajdchatten (nåväl, innan publicering av detta inlägg har det ju runnit iväg nästan en timme sen dess). Har inte sett till nåt tidigare idag. Hade jag dragit direkt hade jag hunnit med att dra den första omgången men det blir inte så. Hade det varit Lugia hade ni knappt sett ryggen på mig i dieselångorna. Soppatorsk i mobilen. Fotade ju en del också nere vid fd skolan. Nåja, den är snart färdigladdad. Har ju tagit en stund att skriva det här o hunnit prata med Maken emellan också. 


Var är Lugia??? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards