Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 19 november 2019

Av Kvasthilda - 19 november 2019 21:20

.. eller är det? Jo. Förmodligen. Lite bråkig bara med underkylt regn och strul längs järnvägen. Mycket rimfrost i tråden och persontåg som haft svårt att ta sig fram. Vallade dessutom en älg ett par km idag innan den hittade lite buskar o små träd att gömma sig i. Fortfarande på fel sida viltstängslet, men i alla fall inte framför tåget. Den hade gått åt andra hållet strax innan jag vände hemåt igen, men vet inte om den vek av o tog sig över stängslet igen, eller om den fortfarande var innanför nånstans i busksnåren. Tror det senare. 

Såg en örn i samma veva som den dök upp i morse. Igår såg vi tre örnar på hemvägen. O en jädra massa korp. Mycket påkört vilt längs spåren. 


Skickade döttrarna att köra exraid idag. Har fått två pass o jag var/är upptagen vid båda tillfällena. Nästa vecka, enda dagen jag inte kan. Så typiskt. De drog då in den åt mig iaf. En ny dexad boss. 



Av Kvasthilda - 19 november 2019 09:00


Tema nr 13 Avlägsen

323/365


Ja... inte helt lätt att hinna fånga en örn på bild i förbifarten. Speciellt med en kass mobilkamera när man är oförberedd. Det är en örn som sitter där, i toppen av björken. Den där mörka blobben mitt i allt det vintervita. Man är rätt nära, men ändå för långt borta för att mobilen ska kunna fånga den på rätt sätt. Vi såg tre stycken igår. Tre. På olika ställen längs Malmbanan. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards