Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 januari 2021

Av Kvasthilda - 22 januari 2021 14:46

Ska se om jag kan komma ikapp med 365an lite. Har inte riktigt haft vare sig tid, eller tillfällen att fotografera ännu. Några teman är inte supersvåra, men jag känner lite att jag vill spara på dem - frågan är då om jag försitter en chans att ta mig ikapp i stället? 

Julen försvinner så sakteliga från lägenheten. Har inte riktigt velat ta tag i det, men det kändes lite löjligt när granen lyste ikapp med vintersolen vi hade några dagar - dock var det innan tjugondagen så det var fullt "lagligt", även för en julnörd. Nu är i alla fall granarna nertagna och mattorna undanstuvade. Var lite lat med stora granmattan och dammsög den bara. Brukar dra den med tejp också, då det är ett av kattens favoritställen att sova på. Nåja, ska ju inte sälja den, utan det är bara familjen som ska utsättas för katthår, när den kommer upp igen. 

Just nu eldas det ljus i parti och minut här. Kyligt. Så glad att jag inte jobbar den här veckan med alla vädervarningar det utfärdas. Klass 2 hit och dit. Hörde nåt om att chifen åkte med ett tåg inatt för att se hur illa det kan vara efter järnvägen. Åsså blev det inte så farligt. I våras följde V-ledaren Jonas Sjöstedt med en kollega o de hade riktigt busväder. Så illa att de blev kvar i Narvik X antal timmar extra - eller närmare ett dygn? Jonas flög hem i alla fall då han hade möten att passa. 

Nåja. Ska sätta mig med listan o se vad jag kan åstadkomma inomhus. Bara huvudvärken håller sig i schack - för givetvis har jag min tredagars när jag nu är jobbledig några dagar. Hade slut Treo hemma, men hittade ett par gamla tuber halvfyllda Bamyl, så det får väl duga. Har sagt hela vintern att jag ska lägga en beställning hos nåt onlineapotek. Hejpa. 

Av Kvasthilda - 22 januari 2021 09:00


Tema nr 299 Spanar

22/365


Ibland ligger hon ner i fönstret och småskäller med svansen ilsket piskande. Då är det fåglar i träden utanför. Här sitter hon mest och spanar ut - kollar solen. Funderar vad matte kollade efter. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2021 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards