Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 6 februari 2021

Av Kvasthilda - 6 februari 2021 12:15

Sitter och muttrar över ett tangentbord som inte svarar när jag trycker. Det gör skrivandet till en plåga. Ibland drar jag iväg en mening innan jag inser att inte en bokstav fastnat. Så här fick jag ihop krysset idag. 


Vi drar ill England (bland annat), där 007 huserar - fast i hela världen då agenter flänger runt överallt. Skyfall med Adele illustrerade en av de som Eldeman kallade en riktigt riktigt bra film. Jag kan bara hålla med. En av de absolut bästa. Daniel Craig iklädde sig rollen som James Bond just i Skyfall


Ulla Billquist gick inunder stjärnor, en dikt av Pär Lagerkvist

Jag har gått inunder stjärnor för att komma ung till dig
Ung av evigheter, ung av deras glädje
Här är jorden där vi bor, jag skall åldras hos dig
Till en djupare och hemligare glädje


Efter det såg/hörde vi andra stjärnor. Ballet, borde ha varit Boléro då? Maurice Ravel


Down Under hittar vi Men at Work

Do you come from a land down under?
Where women glow and men plunder
Can't you hear, can't you hear the thunder?
You better run, you better take cover


Och längre söderut än jag befinner mig hittar vi Flickorna i Småland, som framfördes av Mats Olssons orkester i marschtakt. 


Eldeman pratade Covid. De har det inte helt lätt, våra musiker och framför allt dansbanden som oftast lever på livespelningar landet runt. Enligt Eldeman har vi fått se dessa gå, precis som deras inte direkt dansbandstralliga text säger i melodin de spelade, Drifters

Kan aldrig glömma de orden du sa
Lovade guld men du svek allt vi var
Spelade dum men hur skulle du må
Om du ser mig gå


Du hör en sång med Inger Öst och Totte Wallin, Den tävlade i ESC 1974, för Holland med Mouth & MacNeal och hette då I See a Star


Smile, though your heart is aching
Smile even though its breaking
When there are clouds in the sky
You'll get by
If you smile,
Through your fear and sorrow
Smile, and maybe tomorrow
You'll see the sun come shining through
For you

Rod Stewart


Man ler kanske lite när man hör nästa gubbe i radio eller teve också. Eric Blix intervjuade Leif GW Persson i P4 Extra


Wham på dragspel med Roland Andersson. Wake me up before you gogo


O sen kan du ju gå med mig hem...? P!NK sjöng Walk me Home. För krysset blir det då pink

Walk me home in the dead of night
I can't be alone with all that's on my mind (Mhm)
So say you'll stay with me tonight
'Cause there is so much wrong
There is so much wrong
There is so much wrong going on outside


Vi slutar till sjöss, med... Vi reser i ett visst antal knop.... 


O där slutar jag för idag. Ikväll är det visst mello igen. 


Håll avstånden. Snälla. 


Av Kvasthilda - 6 februari 2021 09:00


Eget tema nr 3 Först och sist

37/365


När man åker pass i bakhytt ser man saker på ett annat sätt. Och i tågsättet har jag första vagnen framför näsan - men låååångt därborta syns även sista vagnen i sättet. 700 meter bort. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2021 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards