Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 18 januari 2022

Av Kvasthilda - 18 januari 2022 13:57

Klurar lite. Har fyllt 365an i alla fall för januari. Nåt bra! Har varit en jobbig helg. Bokstavligen. Mycket jobb. Eller sedvanliga skift som blivit ofantligt långa pga snö. Tåg som kört fast och hamnat i vägen. Tur nog befann jag mig då på vår överliggning och slapp sitta i ett lok o häcka i timmar. Vilket hände många andra och mig andra turen. Den som skulle avsluta helgen och leda till ledigvecka. Jo, tjena. Blev också många timmars övertid pga konstiga beslut. Om två av våra tomma tåg kan ta sig från Norge till Björkliden och längre, måste ett lastat kunna köra direkt efter dem åt andra hållet. Så mycket blåste det inte den kvällen. Det enda som möjligen hade stoppat oss (mig!) är om en lavin hade gått i Katterjåkk, där persontåget blev stående för några år sen. Ett lastat malmtåg väjer inte för mycket. Detta resulterade i att mitt tåg hem blev inställt, men eftersom vi hade tre tåg som skulle hem nån gång under natten och mitt inställda faktiskt blev ett av dem, bestämde vi att jag tar nästa tomtåg och kompisen som skulle ha det, tar det tredje så slipper den föraren ta sig dit på nån konstig vänster utan vila osv. Ett jädra tjorv. Jag hade ändå inte kunnat köra "mitt" tåg förrän det jag till slut körde, kunde gå. Nattvila. För mycket tid under de timmar som påkallar just nattvilan. 
Äh, tappade tråden, då jag lämnade det här under dagen och haft fullt upp med annat. Lämnar det sådär. 

Av Kvasthilda - 18 januari 2022 09:00


Tema nr 135 Iskant

18/365


Brrrrr.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2022 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards