Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 19 januari 2022

Av Kvasthilda - 19 januari 2022 12:58

Lite illamående. Åt ingen frukost innan jag åkte för att ta min booster idag. For sedan förbi svågern med hans present och fick en bit tårta och lite kaffe. Nu är skallen lite snurrig och magen något i olag. Kanske inte den bästa kombinationen. Bah. 

Av Kvasthilda - 19 januari 2022 09:00


Tema nr 140 Kalender

19/365


Svågern fyller år idag - och vad är en bättre present än en födelsedagskalender? Hahahaa. Nämen, sanningen att säga pratade vi om kalendrar före jul, vilket jag helt glömde, då mitt jobb stökar enormt med mitt minne och vad vi för tillfället pratar om. "Och du var nykter då" sa han dessutom... (som att jag ofta är full? - även om jag inte spottar i glaset?) när han konstaterade att någon kalender inte fanns bland julklapparna han för en gångs skull fick "i år". Jag lovade få tag i en "tom" kalender, dvs en årslös och dagfri kalender med endast datum, där man kan fylla i födelsedagar. Han har en fancy mobil sedan några år men vet väl inte hur man använder kalendern i den. Perfekt annars, för påminnelser. Vissa saker - och personer är analoga ännu. Efter påminnelsen om vad jag helt hade glömt inför julaftonen, satte jag mig sedan ner, några dagar senare - bra jobbat att jag inte glömde det helt igen...! ...och sökte runt lite och hittade denna som passar honom, med fina foton och bara datum.

Bemärkelse kalender, med särskrivning och allt. För dagar som ej får glömmas



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2022 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards