Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 augusti 2023

Av Kvasthilda - 15 augusti 2023 10:45

Hoppas det blir en bra dag idag. Hittills har det gått min väg. Men vågar man jinxa det? Solen skiner. Semifinal i fotboll i detta nu. Står 0-0 i halvlek Sverige-Spanien. Ska damerna ta sig till final eller blir det bronsmatch? Många tror på det första, men vi får se. 
Jag skulle inte ha varit hemma ännu, men hade alla odds på min sida och fick rulla hela vägen hem, och landade redan innan min avgångstid... Kan bli så när det är genomgående tåg. Hann även leta upp Bussgods och hämta min nya hårddisk inom den tiden. Har beställt en stor extern att göra "slutbackup" av foton på. Min gamla är full.... Den nya är flera gånger större så den ska väl räcka ett tag. Om den bara håller. 

Helt galet. Har kokat kaffe och det är väl ännu en timme till skiftslut. Peppar Peppar. O ledig i morgon. 

O ledig hela torsdag eftermiddag o tänkte hjälpa den yngre familjen ur deras rävsax med tandisbesök. Nähä. Äh. 

Äh. Nu ska jag kopiera foton. 

O btw. Som vanligt ljuger tillverkaren om storleken. Köpte en 18TB hårddisk, men i verkligheten är den 16,3TB. Det är en väsentlig skillnad. O nä. Databytes är sällan så exakt som det påstås, men nära 2 TB fel är jättemycket. Det är vad mina gamla hårddiskar ligger på. Hade det varit 17,6 TB, ja... 16,3? Bah. 


Av Kvasthilda - 15 augusti 2023 09:00


Tema nr 116 Instängd

227/365


Härnösands domkyrka, instängd bakom byggnadsställningar och byggplast.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2023 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards