Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 januari 2024

Av Kvasthilda - Onsdag 17 jan 09:00


Tema nr 58 Ett glas rött

17/366


Jag var nog först att beställa hem Falu Rödvin till vår systembutik. *allt med Dalahästar*... Efter andra beställningen tog de hem några extra dunkar och sen har det tillhört standardsortimentet. Var in före jul och såg att de hade en Vinter Edition. Dalahästen hade halsduk på ena sidan och den andra hade även fått en mössa. Kände ju att den var ett måste. Kartongen var trasig (hade bokstavligen gått upp i limningen) men jag stoppade den i vagnen. Träffade en vän, vars sambo är från mina hemtrakter och han såg den... Attans. Det är den sista. Nu blev det så att jag lämnade den trots allt men frågade om det skulle komma hem nytt. Jodå. Meddelade vännen detta också och han skulle gå in o säkra en låda ett par dagar senare. Jag var in igen först efter jul och köpte en box. Det är väl inte världens godaste rö'tjut, men som ett lätt sällskapsvin i stugan funkar det fint. 
Det vita har inte hittat hit alls. 



Temalista  


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


365 Foton 2024 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards