Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 7 mars 2010

lång dag...

Av Kvasthilda - 7 mars 2010 23:36


Eller egentligen inte. Idag var det en sån där dag när man helst av allt drog täcket över huvudet och somnade om. Och det var ju precis vad jag gjorde. Drog mig in i det sista att ringa Vännäs o sjukskriva mig, men det är vad det blev till slut. Klarade inte ens av att äta frukost. Huvudvärk from hell igen. "Bakis smällus?" frågade Vännäs.... "Jodu, om det vore så väl." Har haft sån tur, eller otur att de här jäkligaste huvudvärksdagarna infallit på lediga dagar, eller dagar då jag börjat senare och alltså kunnat sova lite extra länge.

Kröp tillbaks under duntäcket o sov till TRE!!! Det fanns visst gott om hågade vikarier att ta ut idag. Underligt nog. Vissa helger är det hopplöst. Fast det är klart. Det är de helgerna jag är ledig, vilket innebär att alla andra jobbar och alla som vill ta övertidsskiften redan är upptagna!

O apropå sjukdomar. Det var ett begynnande magsår Maken hade drabbats av. Fick nån dundermedicin som skulle stoppa såret helt. Får väl se. En Malmösväng till har han schemalagt. Får se om han orkar. Han gillar ju inte hotellivet. Endera får man tänka att "det är bara två veckor, så stå ut" eller så "det är bara två veckor så skit i det" - apropå traktamenten o annat. Ger ju en hel del extra pengar o det behöver vi nu med alla körkort som ligger i startgroparna. Eller SKA.

Nu ska jag krypa i säng så huvudvärken lugnar ner sig tills i morron. Har lovat Vännäs att jag ska jobba.

Ska ta en nybakad muffins först bara...


 
 
Yvonne

Yvonne

8 mars 2010 07:16

Usch då, både magsår och huvudvärk... Kanske dags att dra ner på stressen... Annars smäller man till slut rakt in i väggen och då blir det inga pengar alls...

Kramar

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards