Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

på hemväg

Av Kvasthilda - 11 mars 2010 09:53

Jaha, läste på fejjan att kussen fått iväg tjejerna även om han nästan var tvungen att preja bussen av vägen för att få stopp på den så de kunde åka med. Alltid ute i sista sekunden. Var säkert tjejernas "fel".

Maken irrar runt som en äggsjuk höna. Väntar på Pitekompisen. Tänk, tjejerna hade ju kunnat åka med honom. Fast jag vet att han säkert har bilen full med packning så det inte skulle gå att klämma in ens två trådsmala tonåringar. För det är de än.

Sonens rum är ett enda kaos än. Får fixa det i helgen och hoppas på att armen håller. Jobbigt för honom att sova i soffan!

Jaja. En ny dag. Börjar jobba kvart i tio eller nåt ikväll. Gubbsen har hunnit iväg innan jag kommer hem i morgon bitti. De brukar puttra iväg på sina skotrar vid sjusnåret. KANSKE jag hinner till stan, men antagligen möter jag dem efter spåret nånstans, på deras väg till Rautas. Det har sladdats skoterled upp till Rautas så de har en stor fin autostrada att färdas efter. Om de väljer den vägen. Hoppas det för Makens ryggs skull. Vissa år är skoterleden helt sönderkörd av hoppande snorungar o deras högkammade kortmattor. De kan inte ens sitta på sina skotrar utan står o kör, kilometer ut o kilometer in. Åsså tar de en avstickare upp i en backbrant. Bara för att. Dyra leksaker.

Grannens pojk har en ny leksak såg jag. Eller hörde jag. Maken ville inte köra runt huset för att jag sov, men grannens maskin hörs på långt håll. Den skriker. Att han inte kör runt huset spelar ingen roll för fönsterrutorna skallrar när han drar på. I andra änden av kvarteret....

De är uppväxta i garaget de där två. Ja, grannpojken o hans kompis. Dag ut o dag in, i ur o skur har de tillbringat mången timma i garaget. Alltid skruvandes i nånting. De är lite söta :-)

Skoterrampen de byggde i höstas står väl o väntar på deras nya leksaker nu kanmantänka.

VojVoj. Bara tanken att fara upp i en ramp o hoppa - o VOLTA med skoter..... *rys* Som sagt. Dyra leksaker.

Jaja, Dags att sätta lite fart på da'n.

Hoppas er blir bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards