Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Tema Fredag - Nostalgi

Av Kvasthilda - 12 mars 2010 13:08


Nostalgi.... Det är mycket det :-) Man tittar på foton från när kottarna var små. Nostalgi. Ljuvlig nostalgi. Man kan titta på foton från ställen man bott på tidigare i livet. Nostalgi. Man kan gilla gamla bilar. SysterYster o Sambon är raggare och har en gammal amerikanare. Nostalgi. De har passerat stadiet som "bilburen ungdom"... hahahahahaaa! Det som får symbolisera Nostalgi här idag är ett par dockor ur min Barbiesamling. Ingen av dem har jag lekt med som barn. Hade inte ens nån av de här som barn. Jag hade en Barbie från samma tid, men de flesta av dockorna var från slutet av sextiotalet och början av sjuttiotalet. Av helt självklara skäl och anledningar. De här två har jag köpt som vuxen samlare. För temat letade jag efter en kartong med en nytillverkad docka av den docka jag lekte mest med som barn men jag hittade den inte. Dags att städa vinden kanske?? Hade tänkt ta fram den nytillverkade och ställa min gamla Malibu Barbie bredvid, men jag är osäker på om min docka har baddräkten på sig och då måste jag leta efter den. O söka hennes handduk... Nä, valde nåt enklare o gick in i sovrummet o hämtade dessa två kartonger i stället.


Skipper är Barbies första lillasyster och Midge hennes första kompis. Båda dessa dockor kunde köpas i tre hårfärger. Brunett, blond eller rödhårig. Den rödhåriga Midgen är en av mina favoritdockor. Båda dessa kommer från mitt födelseår, 1964. Hur många av er blir nostalgiska av dessa foton?




Tema Fredag hos sinneskatten


 
 
Ingen bild

Rantamor-På Näthinnan

12 mars 2010 13:47

Coolt med barbie och vilket kul intresse att samla på dom. Ja flickornas barbie borde ju finnas kvar i nån kartong. Kommer ihåg att dom hade Agneta och Annifrid med dem korta klänningarna som var katter på, en gul å en blå....tror jag.

Kul att du bjöd oss på nostalgi med barbie.

Ha en bra dag.

 
Ingen bild

Kvasthilda

12 mars 2010 13:50

Oj, ABBA-dockorna. De är något av det fulaste som finns men oj vilka minnen. Och ja du har rätt, en blå och en gul katt :-)

 
Erik "Semlan"

Erik "Semlan"

12 mars 2010 14:19

Ja gud var stort Barbie var bland tjejerna när jag var så ung att jag trodde de kunde smitta mig med "tjejloppor". ;-) Själv var det Dinky och Corgie Toys bilar som gällde. Senare under tonåren minns jag flera flickrum jag besökte där någon Barbie stod på en hylla och tittade ner på oss i sängen. Nää, lite kram och puss, inget värre. ;-) Du verkar hängiven samlare, har dockor i orginallådor. Inte illa, verkligen seriöst samlande. Respekt! Mysig tolkning som fick igång hjärncellerna...

http://erik56.blogg.se/2010/march/tema-fredag-nost

 
anki

anki

12 mars 2010 19:31

fina bilder och kul att du samlar på barbie, :-) bra val till temat

ha en skön kväll

http://engstromsfoto.se

 
sinneskatten

sinneskatten

12 mars 2010 19:55

Åh.....tänk vilken lycka när jag fick min första barbi..

http://sinneskatten.blogspot.com

 
Ninoj

Ninoj

12 mars 2010 21:57

Vilka samlarobjekt! Väcker nostalgiska minnen hos mig. Min mamma är för gammal för Barbie, hon hade "Ginger", men min moster hade. När man var hemma hos morföräldrarna fick man leka med hennes dockor. Jag mins att de hade hårda ögonfransar och hår längs hårfästet, på skallen var de kala.
Ha en trevlig helg!

http://ninojsvarld.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards