Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Veckans fönster 76 - Oktagonalt

Av Kvasthilda - 19 mars 2010 14:00


Veckans fönstertema är oktagonalt, åttkantigt. Jag vandrade in i fotoarkivet för att plocka fram mammas fönster. Mor o far har två åttkantiga fönster i huset :-) Rosettfönster brukar jag kalla dem, fast de är långt från kyrkornas fantasifullt utsmyckade fönster. Dock är de blyinfattade med färgat glas. Ett sitter i halltrappen, det andra i badrummet. De är helt omöjliga att fota rakt framifrån om man inte är tre-o-en-halv meter lång.






Veckans fönster hos Susannes fotoblogg


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

19 mars 2010 14:47

Snyggt och originellt./Vi har blyinfattat i stugan.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Susannes fotoblogg

Susannes fotoblogg

19 mars 2010 19:00

Snyggt!
Speciellt badrumsfönstret gillar jag. Det har så fina blå toner.

Och så börjar jag tro att du faktiskt är 3,5 m lång, för fotograferandet har du ju klarat galant. :)

http://sassa.webblogg.se/foto

 
annette

annette

19 mars 2010 19:10

Tänk att ha så underbart vackra fönster att njuta av varje dag, inte så ofta det finns så fina blyinfattade fönster i bostäder.

annette

http://anesas-bildblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Kvasthilda

19 mars 2010 19:24

Hahahaaa... utifrån sett :-) Inifrån är det också besvärligt att fota, framför allt det i trappen. Badrumsfönstret funkar bra.
Det är nog himlen som ger de blå färgerna, fönstren har båda liknande färgskala - i lila, blått, grönt, gult o guvetvadmer.... Men mamma gillar blått glas så det HADE kunnat vara sådär koboltblått som det ser ut att vara.

 
akson

akson

19 mars 2010 19:31

Hehe... :)
Ett liknande fönster har bror i sitt hus också! Och jo, även det är ett toalettfönster!

http://aksonfoto.wordpress.com

 
Rajson

Rajson

19 mars 2010 20:56

Kul när man anstränger sig och bygger in sådana fina fönster.
Skulle kanske önska mig något liknande.
Ha det gott!

http://rajsons.blogspot.com

 
Ninnie

Ninnie

19 mars 2010 22:12

Så fint och ganska ovanligt måste det vara att ha sådan form på fönster i ett "vanligt" hus!

http://www.ninni-e.blogspot.com

 
Mona

Mona

20 mars 2010 03:34

Så underbart att ha så vackra fönster i sitt boningshus. Jag gillar speciellt fönstret du fotat i trappen.

http://fotoentusiastenfotoblogg.blogg.se

 
larans

larans

20 mars 2010 10:18

Fina bilder på fina åttakantiga fönster! Jagtrodde dethär skulle vara svårt, men vissa har ju tur :-)!

http://larans.aminus3.com

 
Anna

Anna

20 mars 2010 16:15

Oj vilket badrumsfönster..så lyxigt..och väldigt passande till det här temat..

http://filipendula.blogg.se

 
Ingen bild

Della

20 mars 2010 17:18

Vilken tur du hade där. Det är nog inte så väldigt många som har åttakantade fönster.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:41

Jahapps. Får se om det blir att lösa krysset idag. De har stora tekniska problem på Sveriges Radio idag och inget laddar som det ska. Just nu lyssnar jag på P4 men jag har inte laddat om just den sidan. Rätt vad det är kraschar det väl och jag hör in...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards