Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

gråmulen söndag

Av Kvasthilda - 21 mars 2010 09:39


Så ser det ut idag. Sunday Bloody Sunday. Fast så jäklig är den väl inte som U2 framhöll Bara grå. Grå Grå Grå.

Maken har tagit Kusse2 med sig ut på en skotertur. Hon har inte varit här sedan hon var.... fjorton (?) år så det är en halv livstid sen, o drygt det i hennes fall. Jisses, pojkarna är ju sju, fyra o två.... Har inte sett dem sen mellanpojken hade lärt sig sitta. Eller om han ens gjorde det.... Länge sen är det i alla fall. Minstingen har jag inte träffat alls. Ibland är det långt till Piteå.

Kussen scrappar. Ska leta fram lite grejer till henne. Hon har redan snott min skånska chokladkartong. Nej, fått. Hon tiggde lika subtilt som jag brukar göra så jag sa varsegod åt henne :-) Kartongen har legat här i väntan på nåt tjusigt den kan vara omslag till. Presentkartonger har vi ont om. Sen är den ju så snygg med den bruna botten o det brända-tegelfärgade locket. Hon får gärna scrappa med den :-) Kul att man kan ge igen nånting.

Fick ju hennes huskyhundar som hörde till Barbie Snöprinsessa. Sen dess har jag köpt ett par som är hela, kussens var lagade men jag hade suktat efter dem så länge och det stör inte nämnvärt. Gör ju mycket för värdet, men so what. Det går upp o ner i alla fall. De ska även ha en släde men den är sedan länge borta. Har försökt hitta den i kartong o den dyker upp nu o då på olika auktionssajter, men blir oftast för dyr för min smak. Internetauktioner blir lätt det.
Snöprinsessa såldes bara i Norden. En vacker svarthårig Barbie klädd i eskimådräkt. Det fanns eskimåer också men de gjordes med ett annat huvud, med asiatiska drag. Det här var (SuperStar) Barbie själv. 

Det var ju det där med scrapping ja. Har massor med band o paljetter o annat jox som kan användas till scrapping. Kanske nåt av det duger åt fröken :-) Ska se vad jag har i alla fall. Nåt kan jag säkert ge bort. Mycket är inköpt till designandet och viss tillverkning av Barbiekläder. Smala band, spetsar och annat. För att inte tala om alla sidenband. Ja, det finns en del att plocka av. Kanske inte så många metrar per bit, men många olika är det!

OK, dags att starta dagen. Frukost. Fixa ryggan. Den väger tre ton o jag måste ta ur nånting. Åsså iväg o jobba.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 29 april 09:00

  Tema nr 352 Vägg 120/366   En är en äkta skiffervägg, en är en tapet.       Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards