Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

sol, stormvindar o inställt

Av Kvasthilda - 22 mars 2010 14:50


Jaha, vad säger man om det då? Jag fick inställt. Men än har personalfördelar'n inte ringt mig. Iofs har jag arbetstid än - o till sjusnåret så det spelar ingen större roll, men de kunde ju vara snälla o höra av sig nån gång. Speciellt då jag har ledig dag i morrn. Typiskt SÖMen det där. Att lägga in en svappatur så man slutar 18.48 dag före ledig dag. Allt för att få ut så mycket tid som möjligt. Det ska eftersträvas att vi slutar senast 1800 just före ledig dag men inget tåg passar in på den beskrivningen o då fuskar de med femtio minuter. Skit o Pannkaka.


Pannkaka ja, På spisen står det älgkotletter o tinar. Fast Svägerskan o Kusse2 åker snart hem så det blir ingen älgmiddag för dem. De fick stekt röding igår o det föll i god jord. Även hos katten. Jag åt en röding till frukost o känner fisklukten från fingarna än, fast man tvättat händerna X antal gånger - o dessutom varit upp på en skitig DM3a däremellan o tvättat händerna igen efter det.... Rödingslukten klänger sig kvar för allt den är värd. *blech*


Solen skiner. Fantastiskt vackert ute. Men det blåser. O blåser. O blåser lite till. Ganska kalla vindar.


Maken for till farbror doktorn. Ont i magen igen. Inte bra. Nu blir det snart operation. Magsår?


O JAG VILL HA EN NY KAMERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pronto.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards