Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

fredagsmys?

Av Kvasthilda - 26 mars 2010 12:11


Jahaja... Fredag idag. En vecka till påsk. Var tog mars vägen??

Ska strax iväg o jobba. Sonen har redan kommit he3m från skolan. Pigan sover snarkar. Fortfarande förkyld.

Mitt huvud spränger idag. Har nog legat o gnisslat tänder inatt. Spänner käken vissa nätter och vaknar med en ilsken värkmästare vid hjärnbalken.

Har en svappistur och skulle haft helg sen. Hade varit skönt. Men som sagt. Har varit snäll o tagit ett skift i stället för en av mina fd handledare som inte kunde få ledigt så jag har ännu en svappissväng innan jag får helg. Missar krysset i morgon - i realtid. Får ta igen det senare som vanligt.

Kanske jag får köra nyloket i morgon? Eller redan idag. Enda loket här hittills som har alkolås. Det får inte gå i Norge än så det går som en jojo fram-o-tillbaks till Svappavaara. Beror kanske lite på om det är tomvagnar hem. Har varit mycket sån't ett par veckor. När det gått tåg dit. Kanske jag får inställt. Återsår att se. Skönt med en kortsväng idag.

Fredagsmyset får jag ta på söndag. Tredagarshelg. (som ju var fyra)

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

26 mars 2010 18:35

Ja, tiden går av någon anledning ALLTID fort eller långsamt.. Men "Påskrörelsen" kommer ju vid lite olika tidpunkterm ibland rentav i mars. Ibland längre in i april./Trist att du har ont. Hoppas du slipper det snart.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards