Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

det kommer mera

Av Kvasthilda - 29 mars 2010 10:30


..gör det ja. Snö alltså. Det ramlar flingor stora som dasslock därute just nu. Eller ramlar. Ja, de ramlar runt i luften och gör kullerbyttor till höger och vänster innan de landar bland alla andra flingor. En loop här och en piruett där. De är som barn på väg till småskolan. Det tar sin tid för alla utflykter till allt intressant. Mycket som ska undersökas. Flingorna ser ut som om de har ett bestämt mål, men så kommer en vindpust o de får en skjuts nån annanstans. Lite vilse i tillvaron. Men ner kommer de. TIll slut. Det har kommit några centimeter inatt igen. Fladdrig, lätt pudersnö.

Vi har ju minst en månad vinter kvar än häruppe. Vårvinter med allt vad det innebär. Aprilväder av värsta slag. Strålande vackra vårdagar med dagsmeja i solen en dag och isande stormvindar nästa där man inte ser en meter framför nästippen. Eller tre.


Det är ju påsk till helgen. Jag har inte riktigt tagit in hela innebörden av det än. Det betyder ju Skärtorsdag o Långfredag... O DET i sin tur betyder noll och ingen postgång. Waaaaaahhhhhh!!!!!!!! Jag kanske inte hinner få kameran före helgen...! *buhäää* Har beställt ett nytt tangentbord samtidigt och det har 1-2 leveransdagar. Allt annat har de hemma. Ordern väntar in tangenterna innan allt skickas. *buhää igen då* Visserligen ska jag jobba hela påsken, men fototillfällen kommer det ju att finnas o mina färdiga trehundrasextiofemmor börjar lida mot sitt slut...


Ska köpa ett ljustält. Måste väl investera in nån form av lampa också. Själva ljuset... Jag har hittills använta det som finns tillbuds för att fixa lite studio men ett gammalt babypisslakan ger inte så vacker bakgrund. Eller ett färgat badlakan. Man tager vad man haver. Ja, lakanet är givetvis tvättat sen någon baby låg på det för sådär en femton år sen senast men nu är det spillt kaffe på det så det måsta tvättas igen. Den gummerade baksidan gör att den ligger still och frottéytan ger en OK bakgrund men den är så skrynklig.... O skyrnklor är inte alltid vackert. Om hela tygbiten är skrynklig är det OK, men inte ett veck mitt i alltihop... Detaljer.


Nä, ska kika lite Vampire Diaries o försöka rulla igång dagen. I lite långsamt mak.

Ha're!

Until next time.

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

29 mars 2010 10:51

Här snöar det lite lätt och är runt 0 grader. Å, vad jag längtar efter att få titta på och fota vårblommor igen.. Hoppas att du får din kamera innan påsk./Är intresserad av en ny dator framöver och främst E, S och D börjar försvinna nu./

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards